Ministrul Mediului a anunțat că pe 15 septembrie va fi lansat Programul Rabla Local, prin intermediul căruia posesorii de mașini mai vechi de 15 ani, dar cu norma de poluare de maxim euro 3 (inclusiv) ar putea să își ducă mașinile la Remat, urmând să primească 3000 lei, fără să fie obligați să își cumpere un alt autovehicul.
Doar că, așa cum era de anticipat, anunțul făcut de Tanczos Barna nu prea avea cum să devină realitate în țară, atât timp cât finanțarea programului urmează să fie asigurată jumătate de Ministerul Mediului și jumătate de primăriile din țară.
Nimic surprinzător în faptul că primăriile nu au cum să se miște imediat, neavând prevăzuți bani în buget și pentru o asemenea cheltuială.
Citește pe www.icars.ro AICI despre Programul Rabla Local
În cazul primăriei Ploiești, punctul de vedere oficial este următorul:
”Primăria Municipiului Ploiești a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a Programului național privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local, derulat de Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului de Mediu.
Municipiul Ploiești se încadrează, conform legislației acestui program național, la acordarea unei finanțări pentru un număr de minim 50.000 de autovehicule uzate, ființare care ar trebui asigurată, inițial din bugetul local, sumele destinate stimulentelor de casare a autovehiculelor urmând să fie decontate, ulterior, în baza contractelor de finanțare încheiate între primării și Administrația Fondului de Mediu (www.afm.ro ).
Astfel, având în vedere prevederile Ghidului de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, publicat în Monitorul Oficial nr. 832 din 24.08.2022, precum și faptul că sumele destinate punerii în aplicare a acestui program, la nivel local, nu sunt prevăzute direct către bugetele locale, s-a apreciat că, în cursul acestui an, bugetul Municipiului Ploiești nu poate susține Programul național privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local.”