Pasionații din domeniul auto știu că pot face numeroase modificări. Unele sunt legale, altele afectează caracteristicile de omologare și atrag după sine necazuri mari, mai ales că redobândirea talonului reținut se face doar după ce proprietarul dovedește că a adus mașina la starea inițială.
Una dintre modificările care poate genera probleme este cea a sistemului de evacuare. ”Am făcut-o să sune mai bine, să sune a mașină sport, să îi cresc performanțele etc.” Sunt tot felul de motive, care însă exced cadrul legal.
Unele dintre modificări sunt destul de greu de depistat, chiar și la RAR, însă în cazul prezentat astăzi naivitatea proprietarului este greu de înțeles.
Cazul a fost făcut public pe pagina oficială de facebook a RAR:
”Posesorul acestui autovehicul a venit la RAR Bacău pentru redobândirea certificatului de înmatriculare, reținut pentru lipsa ITP.
Până aici, nimic anormal am putea spune, cu excepția faptului că a circulat fără inspecția tehnică periodică valabilă. Si cu excepția lipsei filtrului de particule (DPF). Și cu excepția prezenței unui sistem de tipul “exhaust cut-off”, care putea fi activat cu telecomanda din torpedou. Practic, această improvizație face ca evacuarea gazelor și a sunetului să se facă înainte de toba finală.