Situația termiei în Ploiești este departe de a fi rezolvată. După 3 luni fără apă caldă, acum, în plină iarnă, singurul sistem care produce și livrează agent termic este CAF 2. O soluție alternativă ar fi ideală pentru ca ploieștenii racordați la sistemul centralizat să nu mai aibă de suferit din cauza întreruperilor frecvente.
Plecarea fostului operator Veolia, motivată în mare măsură de refuzul Primăriei de a achita facturile aferente subvenției de 2/3 din prețul GCal, a lăsat în urmă o problemă aparent greu de rezolvat, dacă nu există bunăvoință.
Soluții alternative sunt, dar lentoarea cu care se mișcă lucrurile îi revoltă pe beneficiari. Cazanul de Apă Fierbinte (CAF) 2 este din anii 60. Chiar și cu mentenanță făcută la timp, este atât de vechi încât cedează frecvent. Apar pori, se sparg țevi. Au ”experimentat” asta ploieștenii, stând în frig, la începutul lunii decembrie și în a treia zi de Crăciun. În plus, avariile de pe magistrale au reprezentat alte probleme care au avut același efect… frigul din apartamente.
Nu vom relua detaliile tehnice, făcând doar mențiunea că, față de CAF 2, CAF 5 este o structură tehnică mult mai puternică, care însă necesită și costuri mai mari de exploatare, incluzând în aceste costuri și achiziția de gaze pentru operare. Cum abia se găsesc bani la Primăria Ploiești pentru a asigura măcar gazele pentru CAF 2, rămâne de văzut în ce măsură aceste achiziții chinuite ar putea fi suficiente și pentru CAF 5.
Doar că, după cum ploieștenii știu, CAF 5 nu a fost încă predat de CJ Prahova către Primăria Ploiești. Din informațiile pe surse din CJ am aflat că ”la predare s-a constatat că două componente de la turbina 5 ieșiseră din ”iscirizare” pe 04.12, caz în care municipalitatea nu a acceptat preluarea, până când nu vor fi luate noile avize ISCIR. S-a demarat procedura pentru aceste componente și s-au alocat aprox. 400 mii lei.”
Cum în astfel de cazuri, pentru o informare corectă a publicului, informațiile pe surse nu sunt suficiente, considerând că este o problemă de interes public (pentru aproximativ jumătate dintre ploieșteni), am solicitat în baza legii 544 un răspuns detaliat din partea Consiliului Județean Prahova.
Solicitarea noastră:” În baza legii 544, vă solicităm clarificarea situației predării CAF 5 către municipalitatea ploieșteană. Ultima comunicare din partea CJ pe această temă a fost pe 13 decembrie, moment din care nu s-a mai știut nimic oficial despre acest demers.
Concret, vă solicităm să precizați care sunt motivele întârzierii predării și cât estimați că va dura.
*Menționăm că este nevoie urgentă de un răspuns, pe care să îl publicăm, dată fiind situația de la CAF 2, care din nou a suferit avarii, motiv pentru care în cursul zilei de 27 decembrie, din cauza lucrărilor de reparații va fi din nou afectată furnizarea agentului termic în Ploiești.”
Răspunsul venit după două zile, pe mailul redacției, nesemnat:
”Vă informăm că solicitarea dvs., având ca obiect ,,precizări privind clarificarea situației predării CAF 5 către municipalitatea ploieșteană” a fost înregistrată sub nr. 30.702/28.12.2022, aceasta urmând a fi soluționată în baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, motivat de faptul că obiectul cererii nu intră sub incidența Legii nr. nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.”
Perfect! Am aflat că nu este o problemă de interes public și că răspunsul urmează să vină pe o altă procedură… cândva. Concluziile vă aparțin…, timp în care nu vă rămâne decât să vă rugați să nu apară încă o avarie la CAF 2 și să vă bucurați de prognoza meteo generoasă.
Comunistul din tine nu vrea să spună clar cine e vinovat: jupânul tău Dumitrescu. Se vede după abundența de reclame de la partide că v-ați ghiftuit de sărbătorile aste. Problema este ce trebuie să lingeți ca să nu muriți de foame până la următoarele reclame, alea de Paște.