Furnizarea apei calde la Ploiești a fost sistată începând cu 1 august și, la diferență de două luni și jumătate situația nu s-a schimbat. Numai că la multe blocuri din Ploiești în factura de întreținere aferentă lunii august a fost inclus și consumul pentru apă caldă, dar atenție, aferent pentru lunile anterioare. „Stai la bloc, n-ai apă caldă, dar plătești factura”, este reacția unui ploieștean.
Dacă pentru mulți dintre cei care locuiesc la bloc cel mai greu este să treacă, când vine vorba de cuantumul facturilor la întreținere, peste lunile decembrie, ianuarie, februarie, martie și aprilie, anul acesta a fost mult mai dificil din punct de vedere financiar. Pe lângă faptul că facturile s-au majorat pentru anumite servicii, Ploieștiul a fost marcat și de criza apei calde. Practic, începând cu 1 august, furnizarea apei calde a fost sistată, situație care trenează de două luni și jumătate.
Facturile la întreținere pe luna august au fost mai mari, după ce au fost incluse în calcul și consumurile de apă caldă pe lunile iunie și iulie și parțial în mai.
Citește și: De ce au apărut facturi la apă caldă la întreținerea pe luna august, în Ploiești? Explicația unui administrator de bloc
„E imposibil să plătești șapte metri cubi, aproape opt metri cubi, de apă caldă trei persoane când tu nu ai nici apă caldă. Stai la bloc, n-ai apă caldă, dar plătești factura. În plus aproape 8 mc reprezintă o cantitate enormă de apă caldă”, ne-a scris unul dintre cititorii Observatorulph.ro.
Administratorul blocului 52, de pe strada Mocanilor, Aurel Răileanu, are însă o explicație.
„Pentru că firma care efectuează citirea a avut probleme cu efectuarea calculului pe luna iunie și iulie și pentru că firma de termoficare a transmis facturile pe luna mai în perioada 13.05.2022 – 26.05.2022, iar facturile din iunie și iulie 2022 pe data de 26-27.07.2022, s-a întârziat afișarea întreținerii pentru luna august. Pe luna august s-a afișat factura la apă rece aferentă pe lunile iulie și august și facturile pentru apă caldă pentru lunile iunie și iulie, inclusiv până pe 1 august, conform situației prezentate de firma care efectuează citirea”, ne-a explicat Aurel Răileanu, administratorul blocului, care a precizat că fiecare locatar a primit consumul transmis de societate pentru perioada în care nu a fost inclusă în factură apa caldă.