48.000 de lei în fiecare lună de atât este nevoie pentru întreținerea rampei ecologice de la Bănești (fosta groapă de gunoi) deși aceasta nu mai este funcțională încă din anul 2011. Costurile sunt suportate în proporție de 52 la sută de Consiliul Județean Prahova, de 45 la sută de Primăria Câmpina și restul de Primăria Bănești.
Rampa de gunoi este administrată din anul 2010 de Compania Publică Bănești care are în subordine nu mai puțin de 13 angajați care se ocupă exclusiv de întreținerea și paza acestui obiectiv. din bugetul local al CJ Prahova și al Primăriei Câmpina, pentru că Băneștiul plătește prea puțin pentru a intra în discuție, se duc în special pe salariile celor 13 angajați, pe cheltuielile cu deplasarea ale acestora, utilități, convorbiri telefonice, consumabile, dezinsecție și întreținerea efectivă a rampei. Sunt costuri uriașe care golesc lună de lună bugetele celor trei entități de trei ani de zile, deși rampa ecologică de la Bănești ar fi trebuit de mult ecologizată și redată circuitului agricol.
Discuțiile legate de fosta groapă de gunoi care deservea până în 2011 localitățile din zona Bănești- Valea Prahovei au fost reluate la sfârșitul lunii ianuarie, în ședința de Consiliu Local de la Câmpina, atunci când s-a votat majorarea fonduriolor alocate pentru întreținerea rampei ecologice. Au fost voci din CL Câmpina care au cerut explicații în legătură cu numărul nejustificat de mare de persoane care se ocupă de întreținerea unei gropi de gunoi nefuncționale și de ce este nevoie, de exemplu, ca Primăria Câmpina să suporte cheltuieli cu deplasarea unor angajați și să le plătească facturile de telefon.
"Înțeleg cele patru posturi de paznic, dar mai văd alte patru posturi de muncitori, încă două de, un șef de rampa, consilier juridic, contabil cu jumatate de norma. Nu înțeleg de ce toti, cu excepția contabilului și a consilierului juridic, au trecute și ore de noapte. Chiar sunt necesare toate aceste posturi pentru o rampa care nu mai e funcțională? Vreau să verific – și pentru asta voi merge personal la Băneși – să văd dacă într-adevăr aceste persoane lucrează în schimburi de noapte," a declarat Daniel Ioniță, consilier local din Câmpina. (foto 1 stat de funcții, foto 2 tabel cheltuieli)
În replică, Gheorghe Stoica, primarul comunei Bănești susține că toate aceste cheltuieli sunt perfect justificate.
"Compania Publică Bănești SA – cea care se ocupă de întreținerea rampei ecologice – nu mai are atât de mulți angajați ca la început, în plus realizează pierderi mari, dovadă că este în insolvență. Este nevoie de un jurist acolo și de un contabil pentru relația cu cei care se oucpă de insolvență, este nevoie de întocmirea multor documente, electricienii se ocupă de stația de pompare, nu este chiar atât de simplu cum pare. Să vină cine vrea și să verifice cum sunt cheltuiți banii, " a declarat Stoica.
Contactată telefonic, Daniela Tudorache, comisar șef al Gărzii de Mediu Prahova a precizat că în cazul rampei de la Bănești ar fi trebuit respectat un plan de închidere care se desfășoară pe mai multe etape și că, în curând, comisarii instituției pe care o conduce vor demara un control tematic în județ care vizează în special depozitele de deșeuri.