Primăria Piteşti a achiziţionat dintr-un credit BERD, de 13 milioane de euro, 70 de autobuze noi, cu caroserie din inox şi dotate cu instalaţie de climatizare şi camere video de supraveghere. La Ploieşti, pentru că primăria nu garantează leasingul, TCE nu a reuşit în ultimul deceniu să cumpere niciun autobuz nou, ci doar maşini second-hand, fabricate acum aproape 20 de ani, care consumă cât tancurile ruseşti.
UPDATE Licitația pentru cumpărarea autobuzelor noi a fost anulată astăzi, în urma . Informația a fost confirmată pentru observatorulph.ro de către directorul TCE Ploiești, Cristian Iancovici. Motivul: nicio firmă nu a fost dispusă să livreze în sistem leasing autobuze noi fără garanția autorităților locale, în speță Consiliul Local Ploiești.
Piteştenii vor circula cu autobuze de ultimă generaţie, care au fost cumpărate dintr-un credit BERD. Acestea sunt de fabricaţie poloneză (Solaris Urbinio) şi îndeplinesc toate standardele de siguranţă şi confort. Potrivit ziarulargesul.ro, noile auobuze au camere video de supraveghere la şofer şi pentru pasageri, asigură 27 de locuri pe scaune şi 76 în picioare, inclusiv locuri pentru persoanele cu handicap. Sistemele exterioare de lumini au leduri. Autobuzele sunt Euro 6 şi consumă 37,5 litri de combustibil la 100 km. Când se atinge temperatura de 22 grade Celsius, sistemul de climatizare intră automat în funcţiune. Şoferul o poate programa să se încălzească singură înainte de a pleca în cursă. Maşina se înclină spre dreapta în staţii, făcând accesul facil, având şi rampe pentru persoanele cu handicap. Caroseria este din inox şi are o garanţie de 15 ani.
Anul trecut şi Primăria Cluj a cumpărat 40 de autobuze noi, acelaşi model.
La Ploieşti, în lipsa unor garanţii ale Primăriei Ploieşti, TCE a eşuat în toate încercările de a cumpăra 12 autobuze noi, în leasing. La ultima licitaţie, aflată încă în desfăşurare, nu s-a primit nicio ofertă, potrivit reprezentanţilor societăţii de transport public din Ploieşti. În această situaţie, TCE va apela la soluţia de anul trecut, când a cumpărat zece autobuze second-hand, fabricate în 1996, care consumă peste 50 de litri la 100 km.
Detalii aici: ŞTIM DEJA CÂŞTIGĂTORUL LICITAŢIEI PENTRU AUTOBUZE SECOND-HAND