De ce vacanța prelungită a elevilor nu a fost o măsură eficientă anti-covid. În Ploiești parcurile și bulevardele sunt pline de copii cu sau fără mască

2

În zilele calde, care nu au fost puține în această lună, cei „lăsați la vatră” temporar de către ministrul Educației au avut grijă să se bucure din plin de ele. Am ajuns să sper că plouă, să fie vreme urâtă, doar-doar vor mai sta prin case.

După ce că de un an încoace au făcut școală mai mult nu, după ce că sunt la pământ cu tot ce înseamnă concentrare și motivație, îi lăsăm o lună întreagă acasă să… ce??

Zilnic, din parcul din apropierea blocului în care locuim, se aud glasuri de copii cât e ziua de lungă. Nu au școală, nu au teme, sau, dacă au, găsesc ei când să le facă… Îi poate condamna cineva? Ministrul Educației a decis să le dea majorității elevilor o lună de vacanță pentru a nu mai intra în contact unii cu alții, pentru a nu se mai deplasa de la domiciliu pentru a merge la școală (deși mulți erau pe sistem online). Care a fost rezultatul?

Bulevardul Castanilor e plin de grupuri-grupuri de adolescenți care se plimbă. Să vă spun câți din ei poartă corect masca? Sau, mai bine zis, câți poartă mască? Olimpia e plin, Eminescu e plin, în zona de nord nu am fost, așa că nu mă pot pronunța, dar îmi închipui că nu e mare diferență.

Parcurile sunt pline de copii de școală primară care folosesc tot mobilierul de joacă, deși (cică) nu e voie. Și ce să facă? Să stea acasă și să facă ce? Sau aici tot părinții trebuie să se gândească la o soluție pentru că domnul ministru a știut doar să… le dea vacanță. Unii se plimbă pe bulevard, alții merg în parcuri. Toți sunt grupuri-grupuri. Unde e reducerea mobilității? Unde e distanțarea socială?

Măcar școala îi ținea ocupați, aveau un program, fie el și online de acasă. Așa… nu mai au nimic. Doar libertate.

Și știe oare domnul ministru ce înseamnă să pui la lecții un copil care este în vacanță? Când afară e cald, copiii se aud din parc strigând unii la alții, el stă în casă. De ce? Pentru că, teoretic, trebuia să reducem mobilitatea, nu?

„De ce nu mă lași afară? Mama lui X zice că nu există Covid. De ce să îmi pun mască? Uite, Y nu are!”

Cum „negociem” astfel de situații?

Dacă erau la școală, la orele ocupate fizic de programul școlar se adunau cele dedicate temelor, și rămânea astfel mult mai puțin timp pentru socializare. În plus, cursivitatea programului școlar, respectarea regulilor în școală, îi făcea mult mai responsabili.

Pe data de 5 mai elevii își vor relua cursurile conform programului decis de fiecare localitate în parte în funcție de rata incidenței locale, mai puțin elevii de a VIII-a și de a XII-a.

În afară de pierderea unei (alte) luni de școală, în afară de problemele create părinților (pentru că mulți au serviciu și nu îi pot supraveghea pe copii non-stop), în afară de pierderea ritmului și bulversarea elevilor, ce s-a rezolvat prin această vacanță? Chiar era necesară? Chiar a folosit cuiva?

Cel mai probabil, tot ce s-a pierdut în acest an pandemic și ce se va mai pierde de acum încolo, nu se va putea recupera niciodată. Poate că, din punct de vedere al informației, nu este o pierdere prea mare, și așa materia este aglomerată și inutilă, dar din punct de vedere al echilibrului psiho-emoțional al copiilor, daunele sunt iremediabile.

Sistemul de sănătate este la pământ, sistemul educațional este la pământ. Ce mai urmează?

foto cu caracter ilustrativ

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal

2 COMENTARII

  1. Vacanta prelungita macar a impiedicat contactul copiilor unii cu ceilalti in spatiul inchis din clasa cand si masca este ineficienta in prevenirea infectarilor. In aer liber sansele de contaminare sunt mai mici. Pentru faptul ca nu poarta masca copii vinovati principali sunt parintii care de un an de zile nu au stiut sa le explice importanta mastilor. Copii fac ce vad la parinti. Daca nici unii parinti nu poarta masca ce pretentie sa avem la copii.

  2. @Eduard: sunt curios cand o sa intelegeti ca masurile „anti-covid” luate in Romania au prea putina legatura cu realitatea, si foarte mare legatura cu incapacitatea PCR (Pile-Cunostinte-Relatii) angajate la stat, deci cu drept de decizie, de a gestiona o situatie de criza. Nu mai avem idei? Bagam copiii in vacanta! Asta iarna, cand se facea scoala exclusiv online, mall-urile erau pline. Ce poate sa denote o asemenea situatie? INCAPACITATE!
    Avem un copil la o gradinita unde accesul se face prin curtea unui celebru liceu. Desi in toata aceasta perioada liceul nu a functionat fizic, copiii de gradinita au fost lasati tot la poarta liceului. Poate sa explice cineva de ce? De ce parintii trebuie stransi afara in grupuri cand tocmai asta se vrea a se evita? Inainte de pandemie ne intalneam cate 2-3 parinti deodata, avand un interval mai mare de timp pentru aducerea la gradinita a copilului, acum zilnic suntem grupuri de parinti care ne strangem la un loc.
    Bineinteles, lista ineptiilor nu se opreste aici, dar undeva la 85% din masurile luate s-a dovedit ca nu au niciun efect benefic, si sunt luate doar de dragul de a lua o decizie.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău