ANAF a început o activitate de control după ce a fost sesizată de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) cu privire la activitatea unor persoane fizice sau juridice în legătură cu aspectele fiscale privind promovarea candidatului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale, a transmis la solicitarea HotNews.ro ANAF.
ANAF susține că „desfășoară activitate de control în baza unor analize de risc, necesare în procesul prevenirii, combaterii și descoperirii faptelor de evaziune și fraudă fiscală”.
- „Astfel, solicitarea și informațiile primite de la AEP sunt valorificate în cadrul analizelor de risc și a verificărilor efectuate, iar numărul persoanelor implicate se modifică în funcție de noile informații obținute.
- Totodată, vă comunicăm că informațiile obținute sau măsurile dispuse de inspectorii antifraudă ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu sunt exceptate de la liberul acces al cetățenilor, deoarece intră sub incidența secretului fiscal prevăzut de art. 11 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, și pot fi transmise doar autorităților publice, în condițiile legii, sau unui solicitant, dacă există acordul scris al contribuabilului în cauză.
- De asemenea, vă informăm că, în situaţia în care, pe parcursul efectuării verificărilor, se identifică aspecte care nu sunt de competența ANAF, în funcție de natura faptelor constatate vor fi transmise către organele abilitate”, se mai arată în răspunsul transmis de ANAF.
AEP a sesizat ANAF în cazul influencerilor de pe TikTok care au promovat campania lui Georgescu
El a mai spus că Autoritatea Electorală Permanentă a sesizat și ANAF în cazul influencerilor care au promovat campania electorală, pentru a stabili din ce surse au fost plătiți.
Întrebat despre faptul că unii influenceri au spus că au fost plătiţi, Greblă a afirmat: „Poate să fie un început de dovadă”.
„Acele sume trebuie comunicate şi ANAF, astfel încât numai ANAF are competenţa să verifice dacă aceştia au fost plătiţi pentru publicitate politică, de cine anume au fost plătiţi. Şi apoi, sigur, se face ancheta respectivă pentru a vedea ce legătură de cauzalitate este între cel care a plătit campania electorală în mediul online şi un candidat, un anume candidat la alegerile pentru președintele României”, a mai spus şeful AEP.
Cum ți se pare subiectul?