Filosoful Mihai Șora a primit o factură uriașă la curent: 6.096,99 lei, în condițiile în care, potrivit postării sale pe Facebook, nu deține multe aparate electrocasnice și electrice. Compania Enel Energie Muntenia a reacționat și susține că este vorba de o factură de regularizare care reflectă consumul real înregistrat în perioada octombrie 2020 – august 2022.
Anunțul cu privire la factura uriașă de curent electric a fost postat, miercuri seară, chiar de filosoful și eseistul Mihai Șora, pe pagina sa de Facebook.
Mihai Șora susține, în postarea de pe Facebook, că nu deține multe aparate electrocasnice și electrice, iar prin urmare, în mod normal, factura de curent electric nu ar fi trebuit să aibă o valoare mare.
Factura este în valoare de 6.096,99 lei și are ca dată scadentă 28 septembrie 2022.
Anunțul filosofului Mihai Șora pe pagina de Facebook
„Un bec mititeluț, la masa de scris: „economic“ i se spune. Un frigider A+++, Zanussi, și el mititel (cel mai scund din comerț). Un laptop HP (care stă să-și dea obștescul sfârșit, dar care nu a fost vreodată, în lunga lui viață, energivor). O tabletă cu măr. Un telefon mobil. O mașină de spălat rufe (de care nu abuzăm, fiind – de la natură – mai sobri și curăței). Atât. NU televizor. NU aer condiționat. NU mașină de cafea. NU alte electrocasnice (cum ar fi mașina de tocat firul de leuștean în patru).
Citește și Actorul Marius Manole, factură uriașă la curent: „Eu cred ca plătesc pentru Casa Poporului”
Din când în când, recunosc, un pipi/kk scurt la baie, cu becul aprins. 𝟔.𝟎𝟗𝟔,𝟗𝟗 lei (șase mii nouăzeci și șase și nouăzeci și nouă centime) de plată la ENEL – factura cu ID 42005859787. Data scadentă: 28.09.2022. Este pentru prima dată când mă izbesc de un asemenea elefant. Cum să fac?”, este descrierea exactă a situației postate de filosoful Mihai Șora, pe Facebook.
Reprezentanții Enel Energie Muntenia au transmis redacției Observatorul Prahovean următoarea precizare:
„Enel Energie Muntenia a emis pe numele domnului Mihai Șora o factură de regularizare care reflectă consumul real înregistrat în perioada respectivă (octombrie 2020 – august 2022), când nu s-au putut efectua citiri de contor, din cauza lipsei de acces în locuință (unde este amplasat acesta). Asigurăm toți clienții că verificăm modul de facturare și îl adaptăm continuu, astfel încât el să reflecte corect modificările legislative numeroase și la intervale scurte de timp în domeniul energiei. De asemenea, îndrumăm clienții să transmită lunar indexul lor de consum de energie și să asigure accesul la contor pentru citire, astfel încât facturarea să reflecte consumul lor real.”
Inițial, Enel a comentat la postarea lui Mihai Șora astfel:
Bună dimineața, domnule Mihai ȘORA, ne pare rău pentru situația semnalată. Am început verificări și vom reveni cu primele detalii la dumneavoastră în cel mai scurt timp. Până când vom finaliza aceste verificări, factura dumneavoastră va fi suspendată de la plată. Vă mulțumim că ați sesizat problemă.