shutterstock_92527498.jpg

Concret, Ecaterina Andronescu ar vrea ca toți copiii cu cerinţe educaţionale speciale, spre exemplu autism, să fie scoși din clasele normale. Specialiștii spun că este o idee ”nefericită”, iar părinții cred că ministrul nu are habar pe ce lume trăiește.

Copiii cu nevoi speciale sunt împărțiți în două categorii. Unii învață deja în școli speciale, alții, pentru care se poate face ceva, sunt integrați în școlile normale. Despre a doua categorie este vorba în planul ministrului Educației. 

Ecaterina Andronescu: „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimite în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă să le putem asigura profesori de sprijin”.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România, citat de digi24: „Experienţa ne-a arătat că elevii învaţă mai bine atunci când sunt expuşi diversităţii, când suportul pentru ei este apropiat nevoilor lor. Fiecare copil este diferit, fiecare copil se dezvoltă şi învaţă în moduri diferite, iar serviciile, adică cele de stat, trebuie să fie capabile să se adapteze acelor nevoi speciale”.

Damian Nedescu vorbeşte din propria experienţă. Fiul său Radu a fost şi el diagnosticat cu autism, şi la fel ca şi Matei, a mers la grădiniţă de masă, la şcoală şi la liceu de masă, iar în prezent studiază filozofia în Belgia.

Damian Nedescu: „Scopul meu în momentul în care duc un copil cu dizabilităţi în şcoală nu este niciun fel un scop academic. Scopul meu ca şi părinte. Îmi doresc un copil care să se integreze. Integrarea presupune acceptare socială, toleranţă socială, ori alea sunt target-urile mele cel puţin până în clasa a V-a. Ţările nordice stau foarte bine la capitolul ăsta, oamenii au un consilier care nu se ocupă niciodată mai mult de 10 - 15 copii, atât. De la 15 sau 20 de copii la 1.000 e o diferenţă de la cer la pământ.”

Atât în rândul specialiștilor, dar și în rândul părinților, părerea este unanimă: soluția nu o reprezintă izolarea acestor copii, ci mărirea numărului de consilieri specializați în integrarea lor, fiind vorba despre copii cu nevoi speciale, nu despre cazuri irecuperabile. 

sursa digi24

Rezidential 9 Mai
Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.
Observatorul Prahovean
De același autor
banner_sos_deces_300.jpg

harold_20939_451a4.jpg