”Până când?” Șeful ANPC confirmă ceea ce susținem că înseamnă litoralul românesc ”Aceleaşi servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit…”

0

Dacă tot plătești sume considerabile, măcar să simți că vacanța a meritat efortul financiar. Și nu este despre sume, ci despre respectul arătat clineților. În sezonul care tocmai a ajuns la final, pe litoralul românesc ANPC a aplicat amenzi de aproape 3 milioane de lei. Valoarea este mică în comparație cu bătaia de joc.

Suntem cârcotași? Cei care au avut ghinionul să plătească mai mult decât a făcut un serviciu știu foarte bine despre ce vorbim. O vacanță ratată înseamnă ratarea șansei de a ne reface fizic și psihic, după un an de muncă. Așadar, importanța vacanței este indiscutabilă pentru fiecare dintre noi, indiferent de preocupările profesionale, de statutul social. Și nu a fost un an normal, ci unul atipic, unul cu restricții, cu stres, cu neajunsuri de tot felul, deci un an după care chiar am avut mai multă nevoie de relaxare.

Îi scoatem din discuție pe cei mai norocoși, care fie au plătit și au primit serviciile corecte, fie nu au prea mai pretenții, mulțumindu-se cu orice, doar să plece de acasă. Vorbim astăzi exclusiv despre cei care s-au păcălit pe litoralul românesc.

De ce ai opta pentru litoralul românesc, după ani și ani în care a fost evident că a rămas mult în urma Bulgariei, ca să nu mai discutăm despre Grecia, Turcia, Italia, Spania etc? De menționat că nu și la capitolul prețuri am rămas în urmă. A fost greu să pândim oferte earlybooking, neștiind ce ”surprize restrictive” le mai bubuie mințile prin lumea întreagă. Mulți români au rămas cu paguba rezervărilor neonorate de anul trecut, chiar dacă unii se pot considera norocoși pentru că și-au putut utiliza avansurile pentru acest an. Complicat să găsești un preț bun din timp.

Ar mai fi și costurile de deplasare, apoi testările obligatorii pentru unele destinații. La prețuri sensibil egale pentru masă și cazare, diferențele costurile menționate anterior. Ok, în acest context, mulți români au decis să mai piardă un an pe litoralul nostru, cu speranța că vor evada în anii următori. Ar mai fi și categoria turiștilor de weekend, care din diverse motive nu-și pemit mai mult, fie ca timp, fie ca bani.

Gusturile și pretențiile diferă. Se spune că primești atât cât plătești și că suntem prea năzuroși. Foarte bine! Plătești pentru condiții de două stele, înțelegi că atât îți permiți, dar asta nu înseamnă că cele două stele includ mucegaiul, grupurile sanitare insalubre, mobilierul și lenjeria de pe vremea împușcatului. A sta la categorii considerate inferioare NU înseamnă a accepta să plătești pentru ca niște ”antreprenori” să își bată joc de tine. Despre asta este vorba. Mobilierul nu poate fi de top, lenjeria nu poate fi cea mai fină, lipsesc anumite facilități legate de confort, dar curat poate fi. De aici și nemulțumirile, pe care le considerăm justificate.

Din păcate, deși am exemplificat pentru zona low cost, surprize neplăcute am avut și la patru stele, pe litoralul românesc. Am primit de la cititori numeroase recenzii, au scris și colegii despre experiențele personale. Este clar că sunt și opinii subiective, dar nota generală, susținută cu probe, nu poate fi diferită de realitate. Să mai adaugăm costurile pentru mâncare versus calitatea acesteia, plus indolența autorităților locale față de invazia de vânzători ambulanți-deranjanți, cu super oferte la pufuleți, aspra de baie, porumb fiert și semințe.

Pe final, iată ce spune șeful ANPC, Paul Anghel, într-o postare-concluzie, pe pagina sa de facebook:

”Ca în fiecare an, ANPC a fost un apărător al drepturilor consumatorului român, atât pe litoral sau în Delta Dunării, cât şi în zonele care sunt vizitate de un număr mare de turişti.

Anterior demarării comandamentelor, am desfăşurat o Caravană de Prevenţie şi Consiliere, împreună cu factorii de decizie locali, în fiecare din aceste zone. Anumite “metehne” ale unei categorii – este adevărat mică de operatori economici – nu se schimbă şi, tot ca în fiecare an, alungă şi nu apropie, prin actul de comerţ pe care îl fac, turistul.

Am sesizat tarife mari şi foarte mari la cazare, la parcarea autovehiculelor şi chiar şi la mâncare. Preţuri comparative cu orice staţiune de lux de pe glob poate chiar cu staţiunile renumite pentru tarifele exorbitante. Mi s-a spus că piaţa ţine…până când?

Aceleaşi servicii care lasă de dorit, costuri nejustificate, personal nepregătit, extenuat şi irascibil, atitudine sfidătoare, patroni care nu înţeleg relaţia serviciu/cost/respect, dughenizare, aplecătoare pe post de spaţii comerciale, dintre care unele ar vrea să deservească chiar şi alimentaţie publică.

Evident, nu generalizez. Probabil există şi excepţii (ghinionul meu că nu le-am întâlnit). Îmi pare rău, in continuare, pentru cei care înţeleg ce înseamnă TURISMUL, pentru cei care au muncit 30 de ani să dezvolte acest segment, pentru cei care au investit şi depus eforturi enorme. Se pare că aceştia au rămas şi ei tot excepţii!”

Încă o dată, după încă un an, ne pare rău să scriem astfel de rânduri. Ne pare rău că suntem deciși să ne cheltuim banii pe la bulgari, greci, turci etc.. Ne pare rău că străinii nu vin să își cheltuiască banii la noi. Dar nu regretăm nicio clipă că nu suntem dintre cei care ”încurajează turismul românesc”, indiferent câți pumni în gură îi dă acest turism, câte gâuri în buzunare îi face.

Cu respectul cuvenit pentru cei care își respectă clienții și care nu îi FURĂ, vom susține punctual businessuri din turismul autohton, însă momentan nu vom pleda pentru susținerea în integralitatea sa, atât timp cât bătaia de joc va continua.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău