19397026_1510714602344629_2820380874275955155_n.jpg

Accidentul tragic produs aseară la Bărcăneşti, în urma căruia un motocilist şi-a pierdut viaţa şi alţi doi au fost răniţi, a luat o întorsătură radicală.

 

Primele cercetări efectuate la locul accidentului, îl indicau vinovat pe şoferul Opelului Corsa, ipoteza susţinută la acel moment, fiind aceea că nu s-ar fi asigurat la schimbarea benzilor, de pe doi, pe unu. Opelul cu numere de Vrancea era condus de un localnic din Bărcăneşti.

Cercetările au continuat şi la sediul Poliţiei, nefiind încă finalizate. Purtătorul de cuvânt al IPJ Prahova, Raluca Brezeanu, ne-a declarat că rezultatele cercetărilor de până acum, au schimbat datele problemei.

Astfel, din dinamica accidentului, se pare că primul motociclist, cel care a şi decedat, nu ar fi păstrat distanţa regulamentară, intrând în colţul din dreapta-spate al Opelului. Ceilalţi 4 motociclişti, din spatele acestuia, nu au reuşit să-şi menţină echilibrul, în tentativa de a-şi evita colegul de pe carosabil, căzând la rândul lor. Doi dintre ei au fost transportaţi la spital, însă cu leziuni minore, care nu le pun viaţa în pericol.

 

Accidentul dramatic a stârnit un val uriaş de interes, ca de obicei existând două tabere care se acuză reciproc. Am respins din start orice speculaţie, oferidu-vă exclusiv date oficiale din cercetare, sub rezerva că până la finalizarea ei, situaţia se poate schimba. Se vor mai lua declaraţii ale martorilor şi se vor administra toate probele strânse până în acest moment.

Tragedia de duminică seara de la Bărcăneşti, impune să reamintim că astfel de situaţii pot fi uşor evitate, atât timp cât, conducătorii vehiculelor de orice fel ar fi acestea, respectă distanţa faţă de vehiculele din faţă şi îşi adaptează viteza, ferindu-se chiar şi de cei care greşesc. Codul rutier este cât se poate de clar în acest sens, iar accidentele cu o dinamică asemenatoare cu cel despre care vorbim acum, au fie culpa celui care a venit din spate, fie o culpă comună, în sensul în care, chiar dacă şoferul a făcut o manevră greşită, motociclistul ar fi trebuit să păstreze distanţa de siguranţă şi să-şi adapteze viteza. Din nefericire, acesta din urmă, nu a reuşit. 

 

Disputele pe şosele sau pe internet, nu îşi au sensul, atât timp cât cei care greşesc sunt şi şoferii dar şi motocicliştii. Fiecare accident are dinamică unică, împrejurări unice şi trebuie tratat fără a generaliza. Cei care se grăbesc să acuze "tabăra adversă", să nu uite că, pe şosea, au greşit şi vor mai fi puşi în situaţii delicate, iar faptul că nu au fost implicaţi în vreun eveniment rutier, se datorează şi atenţiei celorlalţi care i-au evitat la timp. 

În final, totul se rezumă la atenţie, respectarea regulilor şi respectul reciproc. Atât autovehiculele cât şi motocicletele se supun aceloraşi reguli de circulaţie, neexistând drepturi sporite pentru vreuna dintre categorii.

 

Revenim cu detalii la finalizarea anchetei.

galerie foto.

Foto 1: Adi, motociclistul decedat 

19397026_1510714602344629_2820380874275955155_n.jpg

f581e924-c0d0-4735-b11c-a540e86a3e66.jpg

5e1b1121-db54-4cfd-81f7-04d0ebb7228c.jpg

7f58fbe0-da1a-4004-bf37-139be6a4d947.jpg

b8b6c559-6243-4c80-a1dc-7debdbb87ac8.jpg

2c44c2a4-45b3-407a-a997-b3d560082632.jpg

4fe49953-2a15-4b1c-9bca-180239bb35be.jpg

d2f34492-b8d6-40f6-bf98-195eec8371dd.jpg

81bfc271-3f82-4a76-827d-627225d25b1b.jpg

f581e924-c0d0-4735-b11c-a540e86a3e66.jpg