Mihaela şi Manuela, relaţii ascunse cu Iriela = bombă la primărie

0
Sursa foto: Republicanul

Povestea noastră de succes este cât se poate de incredibilă. Pe parcursul câtorva episoade, vă vom arăta cum două doamne competente, cu un rol cheie în derularea cu succes a marilor investiții de peste 100 de milioane de euro dintre anii 2014 – 2015 ale Primăriei Ploiești, sunt vulnerabile. Atât de vulnerabile, încât pot periclita succesul investițiilor în modernizarea orașului.

Ele sunt
Mihaela Irina Iamandi este directorul executiv al Direcției Tehnic Investiții a Primăriei Ploiești. A fost angajată pe această funcție cheie la 1 iulie 2013. Deci, la mai puțin de o lună după ce Iulian Bădescu a câștigat mandatul de primar al Ploieștiului. Pentru a veni la primărie, a renunțat la poziția de șef cancelarie Prefectura Prahova, funcție pe care a deținut-o fix o lună și vreo cinci zile – 23 mai 2012 – 28 iunie 2012.
Manuela Tărăcilă este șef Serviciu Contabilitate al Primăriei Ploiești începând cu data de 01.12.2013. Înainte de a câștiga concursul organizat de Primăria Ploiești la data de 27.11.2013, concurs la care, conform informațiilor noastre, a candidat de una singură, doamna Tărăcilă a fost director economic al unei firme foarte cunoscute în Ploiești/Prahova – CONI. Firmă al cărei patron se află acum în arest, cercetat fiind pentru comiterea unei serii de infracțiuni economice în deja celebrul “dosar Păvăleanu”. Adică fapte legate direct de fișa postului pe care o avea doamna Tărăcilă în companie.
Pe umerii fragili ai acestor două doamne apasă astăzi responsabilități uriașe, cum sunt gestionarea bugetelor și lucrărilor pentru: reabilitarea liniilor de tramvai, construcția podului peste calea ferată de la Strejnic, construcția parcului Municipal Vest, reabilitarea Hipodromului, Spitalul de Copii, etc, etc, etc.
Ei bine, așa cum spuneam, ele țin ascunse niște secrete, care pot periclita bunul mers al tuturor acestor mari proiecte. Cum faptele/datele/situațiile descoperite pe parcursul unei anchete de câteva săptămâni sunt categoric de interes public, haideți să le expunem.

Personaj cheie al administrației Bădescu
Povestea primei doamne, Mihaela Iamandi, o să constatați că este fascinantă. Fără nicio excepție, toți cei cu care am stat de vorbă în această documentare o denumesc pe Mihaela Iamandi drept “omul negru” al primarului Iulian Bădescu. Zvonurile despre influența acesteia asupra primarului merg până la a spune că adevăratul gestionar și supervizor al lucrărilor care urmează a începe în oraș este Iamandi.
Primarul ar fi uns-o cu autoritatea totală de a lua decizii importante, de la caietul de sarcini, la organizările de șantier. Așa cum spuneam, vorbim de proceduri de atribuire și administrarea unor investiții care pot depăși 100 de milioane de euro în următorii doi ani.
Ei bine, Mihaela Iamandi nu a apărut din spumele mării pe această funcție cheie. La începutul anilor 2000, și-a început o carieră în Primăria Ploiești, sub conducerea lui Emil Calotă. Prin 2010, a părăsit funcția de șef Serviciu Reparații și Investiții Drumuri, cel mai probabil ca urmare a presiunilor făcute de primarul de atunci, Andrei Volosevici.

O perioadă scurtă, dar intensă
A avut, așadar, o scurtă perioadă, între 2010 și 2012, în care nu a lucrat în administrația publică. Cu ce s-a ocupat atunci? Iată o întrebare al cărei răspuns este posibil nu doar să arunce în aer buna derulare a unei investiții pe fonduri europene la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihică pentru Persoane Adulte cu Handicap (CRRNPAH) Urlați, ci și să-l lase pe primarul Ploieștiului Iulian Bădescu fără omul său de bază în derularea marilor investiții. Deci, azi ANI și zilele următoare DLAF, fiți pe fază!

Vă rugăm rețineți: Iriela Project Consulting
Ca să nu vă mai ținem cu sufeltul la gură, vă mitraliem următoarele informaţii.
Luni, 19 decembrie 2011 – vă rog să rețineți data că e importantă! – doamna Mihaela Irina Iamandi, ca asociat unic, și-a înmatriculat la Registrul Comerțului o firmă: Iriela Project Consulting SRL.
Miercuri, 25 ianuarie 2012, la numai câteva zile lucrătoare de la înființarea firmei, dacă e să dăm la o parte sărbătorile și week-end-urile, și vinerile cu program scurt, dintre luni, 19 decembrie 2011, și miercuri, 25 ianuarie 2012, atât de proaspăt înființata firmă Iriela dă lovitura.
Ne referim la faptul că adjudecă fără drept de apel contractele nr.310, respectiv nr.311, privind “serviciile de consultanță de management și consultanță financiară” în cadrul proiectului “Lucrări de modernizare rețele utilități, facilități de acces și dotări la CRRNPAH Urlați”.
Pentru OLAF sau DLAF: mâine vă vom povesti cu durere în suflet cum această adjudecare prezintă toate simptomele apariției unor probleme cronice ce necesită o imediată deplasare în teritoriu a specialiștilor dvs. pentru analiza derularea acestui grant în valoare de 3.792.631,11 lei care ar trebui să se încheie la 16.05.2014. Pentru moment, menționăm doar atât: conform datelor fiscale publice pe care le-am consultat în realizarea acestui articol, cele două contracte par a fi singura rațiune pentru înființarea, funcționarea și, după cum aveam să aflăm, viitoarea “închidere” a acestei fâșnețe companii de consultanță.

Un mic amănunt pentru un viitor mare dosar
Revenim la ANI. Studiind cu interes sporit evenimentele care s-au consumat în cadrul proiectului de la CRRNPAH Urlați, nu mică ne-a fost mirarea să aflăm că cele două contracte ale instituției cu SC Iriela Project Consulting SRL, asociat unic Mihaela Irina Iamandi, s-au derulat în perioada: 25 ianuarie 2012  – 07 septembrie 2012. La acea dată, colaborarea a fost încheiată brutal ca urmare a “neîndeplinirii obligațiilor contractuale și a situației de incompatibilitate – încadrarea administratorului societății în categoria funcționarilor publici începând cu luna iulie 2012). Dat fiind faptul că doamna Iamandi, administratorul de atunci al societății a fost (re)angajată în sistemul public la 23 mai 2012 ne exprimăm credința că inspectorii ANI vor cerceta cu maximă celeritate acest aspect, dar și cele pe care le vom descrie puțin mai jos.

Manuela Tărăcilă, vă rugăm rețineți acest nume pentru că promite
Adică următoarele. Care credeți dumneavoastră că a fost prima grijă pe care a avut-o doamna Iamandi 27 iulie 2012, la foarte scurt timp după ce era unsă șefă a Direcției Tehnic Investiții a Primăriei Ploiești? Ca să nu vă ținem cu sufletul la gură, cum am stat noi câteva săptămâni, cât am documentat această anchetă jurnalistică de succes, vă spunem direct: a emis HOTĂRÂREA NR. 1/27.07.2012 a societății comerciale Iriela Project Consulting prin care, conform Monitorului Oficial, făcea următoarele chestii:

“-1. Se revoca mandatul de administrator încredințat asociatului unic, IAMANDI MIHAELA-IRINA.

2. Se numeste administrator al societății TĂRĂCILĂ MANUELA, cetatean roman, nascuta la (date personale și de identitate, etc, etc) pentru un mandat pe o perioadă nelimitată, având puteri totale.

3. Eu, IAMANDI MIHAELA IRINA, deținătoare a unui număr de 20 de părți sociale, în valoare nominală de 10 lei, am hotărât retragerea mea din calitatea de asociat unic al societății și cesionarea părților sociale către TĂRĂCILĂ MANUELA, care devine astfel asociat unic.

În urma cesiunii făcute, capitalul social subscris și vărsat, în cuantum de 200 lei, împărțit în 20 de părți sociale, a 10 lei fiecare, se repartizează pe asociatul unic, astfel:

TĂRĂCILĂ MANUELA – 200 RON – 20 de părți sociale, respectiv 100%.

În aceleași procente asociatul unic participă atât la beneficii cât și la pierderi”.

Da, ați înțeles exact, cesiona acțiunile și administrarea firmei actualului șef al Serviciului Financiar Contabil al Primăriei Ploiești, doamna Tărăcilă Manuela.

Mesaj codificat pentru OLAF și/sau DLAF
Și asta nu e tot, ca să folosim un slogan! După cum observați, schimbarea de acționariat n-a fost notificată la timp nici partenerilor de la CRRNPAH Urlați, determinându-i pe aceștia să se folosească de un motiv fals pentru rezilierea contractului.
La data de 07 septembrie 2012 – data notificării de reziliere a contractelor, doamna Iamandi nu mai era demult în firmă nici cu numele, nici cu acțiunile.
În locul ei se afla doamna Tărăcilă care, cel puțin după știința noastră, era director economic al CONI, firma cu probleme mari de natură economică din dosarul Păvăleanu. Adică, nici pe departe nu era “încadrată în categoria funcționarilor publici începând cu luna iulie 2012”, acest lucru întâmplându-se hăăăăăt, în decembrie 2012. Adică, dacă ne permiteți să ne exprimăm într-un limbaj… colocvial, situația e un pic cam nașpa și prezintă necesitatea stringentă a unei analize de specialitate independente.

Mihaela și Manuela aveau servici la Iriela
De altfel, așa cum reiese răsfoind documentele din 28.03.2012 ale grantului de la CRRNPAH Urlați, cesiunea a venit pe o cale cât se poate de naturală. Avea să ne sară în ochi faptul că cele două doamne erau la acea dată implicate direct și retribuite conform rolurilor de: “consultant de management proiect din partea SC Iriela Project Consulting” – Iamandi și “consultant financiar proiect” din partea aceleiași firme – Tărăcilă.
Acum mare, dar mare atenție, dragi inspectori ANI, că facem sinteza și venim cu bonusul care vă va face să aplaudați. Verificând cu atenție desăvârșită toate declarațiile de avere și interese depuse de doamna Mihaela Irina Iamandi atât la Prefectura Prahova, cât și la Primăria Ploiești, nu am descoperit nicio menționare a acțiunilor, calității sau veniturilor obținute de domnia sa pe vremea când gestiona cu atâta succes Iriela Project Consulting, ceea ce nouă ne pare mai degrabă fals în declarații, decât o simplă “omisiune”.

“Aveți ceva personal cu mine?”
Pe Mihaela Iamandi, cu greu am reușit să o contactăm pe telefonul mobil. I-am expus cea ce descoperisem și i-am solicitat un punct de vedere. Iată discuția:

Rep.: Dumneavoastră ați fost asociat unic într-o firmă, Iriela Project Consulting, dar nu am văzut firma aceea trecută în niciuna dintre declarațiile dumneavoastră de avere sau de interese… (pauză prelungă)… Mă auziți?
M.I.: Da, vă aud! Încercam să prind ideea… pentru că nu mai este… Am renunțat la ea.
Rep.: Da, dar în perioada în care ați funcționat acolo, ați realizat venituri de pe urma ei…
M.I.: Nu de când sunt funcționar public. Eu am avut-o până în momentul în care am ieșit…
Rep.: Am înțeles, dar veniturile erau aferente anului pentru care se completa declarația de avere.
M.I.: Vă referiți la declarația de avere, dacă am făcut venituri din…
Rep.: …și cea de interese…
M.I.: Nu, nu! Deci nu am avut!
Rep.: Da, am observat că funcția dumneavoastră publică s-a suprapus la un moment dat cu aceea de asociat la Iriela Project.
M.I.: Nu! Și-a încetat activitatea.
Rep.: Din datele pe care le am eu, reiese că s-au suprapus… În fine, am observat că prin intermediul acestei firme ați derulat contracte de consultanță pentru centrul de recuperare neuropsihică de la Urlați. Vroiam să vă întreb dacă sub mandatul dumneavoastră de administrator/asociat unic al Iriela ați mai derulat și alte proiecte prin intermediul acestei firme? Proiecte de consultanță pentru fonduri europene, mai precis.
M.I.: Nici acela… A fost reziliat contractul.
Rep.: Da, dar dumneavoastră apăreți acolo ca și “consultant management proiect”.
M.I.: (pauză prelungită) Da, dar nu a avut efecte contractul.
Rep.: Să știți că a avut pentru că eu am de la cei de la Urlați copii după niște facturi și chitanțe emise de dumneavoastră, documente care arată că s-au efectuat niște tranzacții financiare între Centru și Iriela Project Consulting. Dacă vreți, eu vă și spun despre ce facturi este vorba.
M.I.: Am să verific. Nu-mi amintesc… A și fost foarte scurtă colaborarea.
Rep.: Am văzut că, ulterior, dumneavoastră ați cesionat acțiunile și administrarea firmei doamnei Tărăcilă Manuela. Mai târziu, dânsa a câștigat concursul de șef al Serviciului Contabilitate al Primăriei Municipiului Ploiești. Am observat, de asemenea, că dumneavoastră ați făcut parte din comisia care a evaluat-o pe doamna Tărăcilă. În contextul în care i-ați vândut firma și ați fost împreună în acel proiect de la Urlați – dumneavoastră consultant management, dânsa consultant financiar din partea firmei Iriela – nu considerați că la momentul concursului vă aflați într-un conflict de interese, într-o incompatibilitate morală, dacă nu de altă natură, atunci când ați evaluat-o pe doamna Tărăcilă la primărie?
M.I.: Dar nu înțeleg… Până la urmă care este rolul… acestei discuții?
Rep.: Păi, eu fac o documentare în care am constatat că dumneavoastră nu ați menționat nimic despre statutul dumneavoastră în această firmă, în niciuna dintre declarațiile de avere sau de interese completate, am observat de asemenea, că dumneavoastră ați evaluat-o pentru angajarea la primăria unde și dumneavoastră sunteți angajată pe cea căreia i-ați vândut firma…
M.I.: Aveți ceva personal cu mine?
Rep.: Absolut nimic, doamna Iamandi!
M.I.: Atunci înseamnă că ați dori să ne întâlnim, nu?
Rep.: Oricând!
M.I.: Vă aștept când aveți timp.

Am stabilit să ne auzim și să ne vedem a doua zi dimineața. Ne-am auzit la telefon, însă motivând că are o ședință, Mihaela Iamandi ne-a rugat să-i transmitem alte eventuale întrebări prin intermediul secretarei. I-am transmis că nu este cazul, iar domnia sa ne-a invitat să vorbim și despre realizările pe care le are în calitatea de director al Direcției Tehnic Investiții a Primăriei Ploiești, nu doar despre “astfel de subiecte de cancan”. I-am promis că, odată și odată, vom face și acest lucru dacă va fi cazul. Și ceva foarte important: această discuție despre „subiectele de cancan”, cum spune doamna Iamandi că este acesta, și „subiectele serioase”, cum ar vrea doamna Iamandi să scriem despre „realizările” sale la primărie, ne-au sugerat titlul prezentei producții. Îi mulțumim.

“O s-o trec… Nu, o s-o dau!”
La fel de norocoși am fost și cu doamna Manuela Tărăcilă pe care “am găsit-o” pe telefonul de la birou. Constatând că nici dânsa nu și-a trecut în declarația de avere sau cea de interese calitatea, acțiunile și/sau veniturile pe care le-a înregistrat de la Iriela, am abordat-o abrupt și am obținut fabuloasa convorbire:

Rep.: Sunteți asociată într-o firmă, dar n-am regăsit firma aceea în declarația dumneavoastră de avere…
M.T.: E firma care nu are activitate și o s-o dau.
Rep.: E vorba de Iriela Project Consulting…
M.T.: Da!
Rep.: Păi dumneavoastră tocmai ați derulat un proiect pe fonduri europene la Urlați.
M.T.: Nu, nu! Acela a fost de mult.
Rep.: Puteți să-mi spuneți de ce nu ați trecut firma în declarația de avere?
M.T.: O s-o trec… Nu, o s-o dau!
(…)
Rep.: Puteți să-mi spuneți dacă dumneavoastră ați fost angajată a firmei în perioada în care aceasta a fost deținută de doamna Mihaela Iamandi?
M.T.: Unde să fiu?
Rep.: A firmei Iriela Project Consulting?
M.T.: Nu!
Rep.: …că v-am văzut în proiectul acela de la Urlați că figurați drept consultant financiar, citez: “din partea firmei Iriela Project Consulting”.
M.T.: Nu, la vremea aceea eu lucram în altă parte.
Rep.: Dar acolo așa apăreți, ca și consultant din partea Iriela..
M.T.: Deci nu am fost!
Rep.: Înseamnă că au cei de la Urlați o problemă… Prin firma aceasta ați mai derulat și alte proiecte europene?
M.T.: Nu, nu am mai derulat! Nu, nu, nu! Deci dacă nu are activitate deocamdată de când am preluat-o, nu! (…)

Aceasta este doar introducerea. Urmează multe puncte culminante
Așadar, rugându-i politicos pe inspectorii OLAF și/sau DLAF să aibă răbdare până mâine când le vom da serios de muncă, facem punctajul final.
Directorul Direcției Tehnic Investiții și șeful Serviciului Contabilitate ale Primăriei Ploiești au deținut, pe rând, o firmă. Împreună și în același timp, ele au și fost colege de muncă la această firmă, chiar dacă una dintre ele – vezi discuția cu Manuela – neagă acest lucru. Revenind la treburile serioase, în scurta ei existență economică, firma a gestionat fix două contracte ale unui proiect cu finanțare europeană. Adică, la doar câteva zile lucrătoare de la obținerea certificatului de înmatriculare, firma a și găsit un partener de la stat dornic să colaboreze cu ea. Apropo, valoarea celor două contracte de consultanță era un mizilic de 39.500 de lei noi.
Contractele au fost gestionate fix de cele două doamne, într-o perioadă scurtă funcția publică a Mihaelei Iamandi suprapunându-se cu aceea de consultant în proiect. Cât de compatibilă sau nu era, rămâne să judece ANI, OLAF și/sau DLAF, nu intră în fișa postului la noi în redacție. Noi atât vă mai spunem: avem dovada că doamna Iamandi se ocupa și cu tăiatul facturilor pentru Iriela în timp ce deținea importanta funcție de Șef Cancelarie Prefect!
Cert este că și Iamandi (în cel puțin două declarații de avere și interese), și Tărăcilă – vezi declarația Manuelei, și-au ascuns cu bună știință legăturile cu Iriela Project Consulting.
Așa cum vă spuneam, acesta este doar primul episod al unor dezvăluiri care le vor pune pe cele două doamne într-o lumină cu totul nouă.
Realitatea tristă: Miahela și Manuela au roluri cheie în administrarea bugetului de investiții de aproximatviv 100 de milioane de euro al Primăriei Ploiești.
Mâine vom prezenta cum contractul de consultanță semnat cu CRRNPAH Urlați a fost adjudecat în condiții cel puțin dubioase, condiții care pun în pericol întreaga finanțare a proiectului.
Iar pentru poimâine, așa, ca să vă ținem calzi, vă vom arăta care este legătura directă dintre cel puțin una dintre protagoniste ale acestei povești de succes și audierile de la DNA ale primarului Iulian Bădescu, viceprimarilor, unui număr semnificativ de angajați ai primăriei și aproape tuturor consilierilor locali.

 

 

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău