Joi, 13 iunie 2024, zborul Ryanair București – Viena, cu ora de decolare 21:25, a întâmpinat probleme din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Până aici nimic anormal, toate decolările și aterizările din seara de 13 iunie au fost amânate sau deviate din cauza furtunii care era deasupra României.
Aeronava Ryanair, care trebuia să opereze zborul FR678, de la București la Viena, a plecat spre capitala României, dar deasupra Craiovei, din cauza, repet, a condițiilor meteo nefavorabile, a fost deviat.
În aceeași situație s-au aflat mai multe aeronave, unele deviate spre Sofia pentru realimentare, sau, altele, survolând în apropiere pentru a aștepta condiții de aterizare.
Aeronava care ar fi trebuit să preia pasagerii pentru zborul București – Viena a fost deviată la Salonic, de unde, după îmbunătățirea condițiilor meteo și realimentare, ar fi trebuit să se îndrepte spre București.
Numai că, atunci când furtuna s-a oprit, toate celelalte zboruri întârziate au fost reluate, numai zborul Ryanair spre Viena nu.
Probabil, din lipsă de echipaj (ca de obicei…) nu a putut decola de la Salonic.
Nimic deosebit… se întâmplă frecvent, mai ales vara.
Și acum vine bătaia de joc marca Ryanair
Timp de patru ore pasagerii zborului FR678 au fost ținuți în fața porții de îmbarcare numărul 20.
În tot acest timp compania Ryanair nu a trimis pe nimeni să clarifice situația, singurele persoane care au fost lăsate să facă față nervilor pasagerilor au fost angajatele companiei de handling Menzies.
Nu a interesat pe nimeni că erau persoane cu copii mici sau că oamenii erau cu mult peste timpul estimat pentru aterizarea la Viena și își terminaseră proviziile. Nici măcar o sticlă de apă nu au dat din partea companiei.
Lovitura de grație a venit, după ce s-a anunțat întàrzierea zborului cu aproape 14 ore și oamenii așteptau o soluție pentru noaptea respectivă.
„Ne cerem scuze, Ryanair nu poate pune la dispoziție cazarea la hotel”, a venit anunțul care i-a bulversat pe toți.
Anul trecut, într-o situație similară, compania Wizz Air, pentru o întârziere de peste 12 ore, tot din lipsă echipaj, a oferit cazare și masă pasagerilor. La Ryanair nici măcar o sticlă de apă nu s-a dat.
Neprevăzutul apare în ceea ce privește zborurile, se știe. Dar seriozitatea unei companii este dată și de modul în care își tratează pasagerii, iar Ryanair este mult sub toate companiile care operează în acest moment din România.
În prezent, pasagerii zborului respectiv stau la ghișeu de check-in, pentru că boarding-urile emise cu o zi înainte nu mai sunt valabile.
Teoretic, zborul ar trebui să decoleze la 10:55 spre Viena, dar aeronava încă nu a plecat din Salonic. În continuare pasagerilor nu li s-a oferit absolut nimic, nici măcar explicații.
Tot firul evenimentelor, descris aici, este ca urmare a studierii site-urilor de profil și urmăririi aeronavelor planificate. Ryanair nu a oferit absolut NIMIC.
Revenim cu detalii despre finalizarea problemei.
UPDATE: Zborul a fost operat, în cele din urmă, cu 14 ore întârziere! Pasagerilor nu li s-a oferit absolut nimic din partea companiei, nici cazare, nici masă, nici măcar o sticlă de apă!
Dacă în prima fază condițiile meteo au cauzat întârzierea, atunci când vremea a permis-o aeronava deviată la Salonic nu s-a întors la aeroportul din Otopeni. Și asta nu din cauza vremii, ci din cauza lipsei echipajului, lucru imputabil exclusiv Ryanair!
Vom vedea dacă pasagerii care au solicitat despăgubiri, le vor și primi…
Ieri 14.06.2024 Ryanair trebuia sa decoleze de la Viena către București la ora 19.10 și a decolat după 4 ore de întârziere. Motiv: nu avem copilot. Nu am primit nimic (apa, etc) Nesimțire maxima.
Cand greseste compania scriem cand greseste clientul inchidem ochii