A lucrat la o firmă cu profil de construcții, însă angajatorul a uitat să-i plătească salariul. Mai mult, când a mers la firmă să-și ceară drepturile, totul era închis. Aceasta este pe scurt povestea unui prahovean care susține că nu și-a mai primit salariul pentru munca prestată. Mihai Grosu a depus o sesizare la ITM Prahova, însă inspectorii nu au obținut informații cu privire la locațiile unde salariații acestei societăți prestează activitate. Societatea, care este în insolvență din decembrie 2021, a fost amendată cu 10.000 de lei, iar ITM Prahova îi recomandă petentului să se adreseze instanței pentru recuperarea salariului.
Chiar dacă angajatorii sunt obligați să plătească salariile înaintea oricăror alte datorii, un prahovean și-a dat seama cât de greu își poate recupera salariul pentru care a muncit, chiar dacă legislația în domeniu prevede o serie de drepturi pentru angajați.
Mihai Grosu, din Vâlcănești susține că a lucrat ca zugrav la o firmă din Ploiești, cu punct de lucru în zona Bariera București din Ploiești. Acesta susține că, în luna aprilie, nu și-a primit salariul, dar nici nu a mai reușit să ia legătura cu firma care l-a angajat, pentru că sediul este închis, iar la numărul de telefon al societății nu mai răspunde nimeni. Primul lucru a fost să solicite sprijinul Inspectoratului de Muncă Prahova.
„Am lucrat ca zugrav la firma Atlas Prest Serv SRL, însă nu mi-am primit salariul. Mi-a fost încheiat un contract de muncă, însă când am mers la punctul de lucru din Ploiești, în Bariera București, dar nu am mai găsit pe nimeni. Totul era închis. Am încercat să sun, dar nu mai răspunde nimeni la telefon. M-am dus la ITM Prahova și am reclamat că nu mi-am primit banii, iar acum am primit răspuns în care mi se spune că trebuie să merg în instanță să recuperez salariul”, ne-a spus bărbatul.
Control ITM Prahova
Potrivit ITM Prahova, inspectorii de muncă au inițiat un control în domeniul relațiilor de muncă și au solicitat Inspectoratului Teritorial de Muncă București să facă verificări la locația indicată de petent, „însă până la data prezentei, nu au fost primite informații cu privire la acest aspect”.
„De asemenea, s-au efectuat verificări la mai multe locații de pe raza județului, însă nu au fost identificate persoane care să presteze activitate și nu au fost obținute alte informații cu privire la locațiile unde salariații acestei societăți prestează activitate, astfel încât să-i poată înmâna administratorului societății o înștiințare prin care să-i fie solicitate documentele necesare verificării aspectelor sesizate”, se precizează în răspunsul ITM Prahova.
Firma, în insolvență din decembrie 2021
ITM Prahova precizează că la data de 22.12.2021 a fost deschisă procedura general a insolvenței, în temeiul Legii nr. 85/2014, fiind desemnat un administrator judiciar, „motiv pentru care inspectorii de muncă au procedat la transmiterea înștiințării de prezentare a documentelor necesare efectuării controlului în domeniul relațiilor de muncă prin intermediul poștei” administratorul judiciar.
„Prin înștiințarea menționată mai sus, reprezentantul legal al SC Atlas Prest SRL Serv, administrator cu puteri depline, conform informațiilor existente pe portalul Oficiului Național al Registrului Comerțului, a fost invitat să prezinte, în original, la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Prahova, documentele solicitate, în vederea efectuării controlului în domeniul relațiilor de muncă”, susține ITM Prahova.
Amendă de 10.000 de lei
„Precizăm că până la data prezentei, administratorul societății nu s-a prezentat la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Prahova și nici nu s-a făcut o informare cu privire la imposibilitatea de a pune la dispoziția inspectorilor de muncă documentele solicitate, astfel încât SC Atlas Prest SERV a fost sancționată cu o amendă în cuantum maxim de 10.000 de lei conform art 23 alin 1 din Legea nr. 108/1999, republicată și completată”, a precizat ITM Prahova, care i-a recomandat petentului să se adreseze instanței.
În instanță pentru recuperarea salariului
În adresa transmisă la redacție, ITM Prahova recunoaște că „nu are alte pârghii decât acelea de a sancționa angajatorul, pentru nepunerea la dispoziție a documentelor solicitate”.
„Prin urmare, inspectorii de muncă au îndrumat petentul, în cazul în care poate dovedi prin orice mijloc de probă, că a prestat activitatea pentru SC Atlas Prest Serv SRL și că nu și-a primit drepturile cuvenite, să se adreseze instanței judecătorești competente, care poate determina angajatorul la plata contribuțiilor către bugetul de stat pentru perioada lucrată, a drepturilor cuvenite pentru activitatea prestată, precum și la plata daune-interese pentru repararea prejudiciului produs așa cum este stabilit de dispozițiile art. 166 alin 4 din Legea 53/2003, republicată, modificată și complete. De asemenea, potrivit art. 270 din Legea nr. 53/2003 republicată, modificată și completată, acțiunile care au ca obiect soluționarea conflictelor de muncă sunt scutate de taxă judiciară de timbre și timbre judiciar”, precizează ITM Prahova.
Procesul prin care s-a declanșat procedura insolvenței se află pe rolul Tribunalului Prahova (dosar 4836/105/2021), următorul termen stabilit fiind 3 iunie 2022.
Precizăm că am încercat să contactăm firma, însă fără succes. Societatea figurează în insolvență și nu are publicate date de contact. Așteptăm în schimb un punct de vedere din partea acesteia pe tema sesizării transmise de cel care susține că a muncit și nu a fost plătit.