Dezvăluirile unui angajat la Yazaki Ploieşti

0

După ce observatorulph.ro a publicat o serie de articole privind ritmul infernal de muncă al angajaţilor din Call Center-ul Vodafone (VIDEO), astăzi vă prezentăm mărturia incredibilă a unui salariat al fabricii de cablaje auto Yazaki din Parcul Industrial Ploieşti.

“Lucrez din 2006 la Yazaki, dar de prin anul 2009, de când a început criza financiară, am devenit nişte sclavi, care muncesc într-un stres continuu. Iată câteva dintre problemele cu care ne confruntăm noi, muncitorii:
Ritm epuizant de lucru
Ritmul de lucru este unul epuizant. Pe linie abia ai voie să te duci la toaletă. Atribuţiile de serviciu sunt multiple, iar planul de producţie foarte greu de atins. De exemplu, un muncitor are de făcut 360 de cablaje în secţia ATO, iar target-ul creşte mereu. Doar în timpul unui audit linia este dată la minimum pentru ca inspecţia să vadă că se lucreză în condiţii bune, apoi revin  la ritmul unui robot. Au fost foarte multe cazuri în care colegii mei au leşinat şi au fost duşi la cabinetul medical. Deşi medicul le-a recomandat repaos, muncitorii nu au fost lăsaţi să plece acasă de supervisori ori de line-lideri.
Ore suplimentare plătite de…client
Programul de lucru este: schimbul 1 – 6:30 – 15:00 , schimb 2 – 15:00 – 23:30, schimbul 3- 23:30 -6:30. Orele suplimentare nu se plătesc tot timpul, aşa cum prevede legea. Uneori, şefii spun că orele suplimentare sunt plătite de client, alterori ni se dă recuperare. Dacă te împotriveşti, te ameninţă  că vei fi consemnat Nemotivat şi astfel pierzi la salariu şi bonuri de masă.
Eşti bolnav, pierzi la salariu
Dacă ţi se face rău şi intri în concediu medical, atunci nu vei mai primi salariu întreg timp de trei luni! Din această cauză, foarte mulţi renunţă să mai meargă la doctor pentru că au familii de întreţinut şi au nevoie de salariul întreg.  Şefii abiau ne dau câte o zi de concediu, deşi este dreptul nostru. Ţipă la noi, ne vorbesc urât, ne presează pentru a face planul, ne ameninţă cu concedierea. În locul operatorilor cu experienţă aduc mai nou oameni amărâţi de la ţară, care se mulţumesc cu salariul minim pe economie.
Sancţiuni menite să reducă sporurile
Ultima mărire de salariu a fost de 3%. Dacă s-ar aplica sporurile pentru producţie, curăţenie, prezenţă, ar însemna un plus la leafă de vreo 24%, însă de regulă nu ajungi decât la 9% pentru că şefii găsesc pretexte că nu a fost realizat planul, că nu e suficientă curăţenie, deşi vă spun sincer că e la fel de curat în secţii ca în farmacii. Un operator câştigă maximum 900 de lei şi bonuri de masă".

Observatorulph.ro a contactat telefonic conducerea fabricii Yazaki din Ploieşti, fiind îndrumaţi către Mirela Ciutacu, însă la telefonul de contact indicat- 0372449150 nu a răspuns nimeni.
Aşteptăm punctul de vedere al conducerii companiei pe adresa redactie@observatorulph.ro pentru a fi publicat.

Dacă aţi trecut printr-o experienţă asemănătoare la locul de muncă scrieţi-ne povestea dvs. la adresa redactie@observatorulph.ro

 

Urmărește știrile Observatorul Prahovean și pe Google News!

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal.

Vreau să mă abonez la serviciul de mesagerie WhatsApp - Trimite un mesaj pe Whatsapp cu textul VREAU SĂ MĂ ABONEZ la numărul de telefon la 0785 075 112

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău