Primele tronsoane din autostrada Ploiești-Brașov ar putea fi scoase la licitație în cursul acestui an. Anunțul a fost făcut de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, imediat după semnarea contractelor pentru tronsoanele 2şi 3 ale autostrăzii Buzău- Focșani.
Proiectul inițial pentru autostrada Ploiești-Brașov, care includea un tunel de 14 kilometri și era estimat din punct de vedere al costului la 8,5 miliarde euro a fost respins, căutându-se o altă soluție tehnică, la care se lucrează.
„Pentru tronsonul Ploiești-Braşov ni s-a propus o soluție tehnică ce ar fi dus la un cost de 8 miliarde euro, ceea ce nu putem accepta. În ultima perioadă s-a lucrat împreună cu proiectantul și cu beneficiarul astfel încât și costurile de implementare să fie unele rezonabile.
Citește și: O nouă încercare pentru rezolvarea problemelor de trafic pe DN1. A fost lansată licitația pentru Centura Comarnic
Iar soluțiile acelea SF prin care să mergi numai prin tunel până la Brașov cred că au fost depășite, astfel încât și prețul pe care îl va avea în final această autostradă să fie unul care să poată să fie susținut de statul român, indiferent că vorbim despre finanțări europene sau despre finanțări de alt tip. Oricum, pe parcursul acestui an vom ieși cu anumite tronsoane care pot fi scoase la licitație, dacă lucrurile merg cum trebuie. Mă refer la primul tronson dinspre Brașov spre Ploiești”, a precizat șeful la la Transporturi.
Autostrada Ploiești – Brașov este cel mai mare proiect de infrastructură la nivel național. De ani de zile, DN 1 reprezintă un coșmar pentru șoferii nevoiți să stea bară la bară în trafic, cu orele, în drumul către munte.
Drumul național existent, cu o singură bandă pe sens pe porțiunea Comarnic – Brașov, reprezintă un adevărat coșmar pentru șoferii nevoiți să stea bară la bară, ore în șir.