La Cocoș, afacerea fondată de antreprenorul prahovean Iulian Nica, se numără printre brandurile locale care au crescut rapid în ultimii ani.
Potrivit unui articol publicat de zf.ro, La Cocoș a introdus în România un concept care oferă clienților prețuri diferențiate în funcție de can titatea cumpărată. Modelul a avut un succes atât de mare, încât a fost adoptat și de alți jucători de pe piața de retail.
La Cocoș se alătură astfel unor branduri locale puternice, precum BitDefender, Teilor sau 5 To Go, considerați ambasadorii mediului de business. Acestea sunt afacerile 100% românești, care ţin pasul cu trendurile internaţionale sau chiar le anticipează.
Reamintim că, în decembrie 2024, compania a atras în acționariat un consorțiu format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, care au preluat un pachet de 56% din acțiuni.
Deși majoritari, investitorii i-au oferit antreprenorului Iulian Nica — rămas cu 44% din acțiuni — drepturi depline de conducere, păstrând astfel viziunea și strategia inițială a brandului. Infuzia de capital adusa de catre investitori are ca obiectiv deschiderea a 12 noi magazine și atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani.
La finalul anului 2024, rețeaua de magazine La Cocoș a raportat vânzări de 236,5 milioane de euro, cu 20% mai mari față de 2023 (like-for-like), devenind cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar, după cifra de afaceri.
La Cocoș are acum patru hipermarketuri: două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov. Anul acestea vor fi deschise magazine la Craiova, Pitești și Arad, iar estimările arată că în 2025 vor fi depășite vânzări de peste 300 de milioane de euro!