Conceptul „hei”, unul dintre cele mai cunoscute branduri din portofoliul Rompetrol, aniversează 20 de ani de prezență pe piața din România, perioadă în care a evoluat și s-a concentrat pe dezvoltarea experienței clienților în interiorul stațiilor de carburanți Rompetrol.
În prezent, „hei” numără circa 230 de puncte, în România și în regiune, magazine cu o gamă largă de produse și zone dedicate în care sunt servite băuturi pe bază de cafea de specialitate și preparate proaspete, rețetele fiind concepute cu ajutorul specialiștilor din segmentul ospitalității.
Lansat în 2005, a fost primul brand românesc dedicat activității de magazin din cadrul unei stații de distribuție și a înregistrat o dezvoltare continuă, în acord cu așteptările clienților Rompetrol, a tendințelor și a soluțiilor tehnice, fiind extins și la nivel regional (Bulgaria, Republica Moldova, Georgia).
„Povestea „hei” reflectă pasiunea și implicarea specialiștilor Rompetrol, dorința de a crea și oferi clienților experiențe unice, de la preparate gastronomice – locale și internaționale, ingrediente naturale de la producători locali – certificate și cu trasabilitate, la produse fresh realizate în stație, dar și o varietate de băuturi pe bază de cafea de origine. La aniversarea de 20 de ani, promitem să continuăm dezvoltarea brandului „hei” și să ne surprindem clienții cu inovații, atât prin extinderea prezenței la nivel național și regional, cât și prin diversificarea gamei de produse și servicii oferite”, a declarat Vlad Rusnac, Chief Marketing & Retail Officer KMG International.
Un pas major pentru dezvoltarea „hei” a fost realizat anul trecut, când franciza actuală Rompetrol a fost extinsă de la una exclusiv pe parte de carburant, la o franciză completă, care include și folosirea elementelor identitare „hei”.
Un moment important în consolidarea brandului a fost anul 2023, odată cu deschiderea în premieră pe piața locală a celor 12 centre de servicii în jurul benzinăriilor Rompetrol de pe autostrada A1, pe tronsonul Nădlac – Sibiu. Acestea integrează partea de alimentare cu carburanți/adblue, stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, locuri de parcare și relaxare, cu un interior generos, cu suprafețe triple față de media celorlalte stații Rompetrol.
Astfel, „hei” a devenit un brand-umbrelă, reunind trei linii distincte de servicii: „hei&gourmet” – dedicat servirii asistate cu preparate de tip restaurant, „hei&go” – produse de larg consum, precum băuturi, dulciuri, snack-uri, și „hei&coffee” – pentru cafea, produse de patiserie și sandwich-uri. Aceste stații au fost primele din România unde s-a putut savura o masă caldă.
Primele magazine „hei” au fost inaugurate în 2005, în România, într-o perioadă în care compania a lansat mai multe proiecte care au revitalizat piața locală a carburanților, printre care marca efix – sub care sunt comercializați și astăzi carburanții produși în rafinăria Petromidia, cardurile Fill&Go – care permit plata direct la pompă, și conceptul „hei”.
În 2007, „hei” era deja implementat în 70 de stații de carburanți din întreaga țară. Evoluția brandului „hei” a continuat, iar în 2013 Rompetrol a demarat un amplu proces de rebranding. Acesta a vizat actualizarea identității vizuale a companiei și crearea unui ambient modern, printr-o nouă arhitectură și o reorganizare a spațiului interior în stațiile de alimentare.
La finele lui 2019, compania a dezvoltat un nou concept al stațiilor Rompetrol, implementat în 2020, caracterizat prin alinierea elementelor constructive exterioare la tendințele actuale și o optimizare a spațiului de producție destinat produselor gastro. Apoi, în 2023, Rompetrol vine în premieră pentru România cu un concept nou pentru spațiile de servicii de pe autostrăzi, prin care a integrat partea de alimentare cu carburanți/adblue, stațiile de încărcare rapidă pentru mașini electrice, locurile de parcare și relaxare, cu un interior generos, cu suprafețe triple față de media celorlaltor stații Rompetrol.
La interior, conceptul îmbină „hei coffee&gourmet” – zone dedicate pentru magazin, restaurant, cafenea, cu loc de joacă pentru copii, spații pentru mame cu copii și facilități pentru persoane cu handicap. Aceste benzinării au fost primele din România unde s-a putut savura o masă caldă, cu mâncare proaspătă, preparată din ingrediente naturale achiziționate de la producători români din zonă.
Conceput inițial și dezvoltat în România, „hei” a fost extins ulterior și la nivel regional cu primul magazin deschis în Republica Moldova, la începutul anului 2024 și primul „hei” deschis în Georgia, în februarie anul acesta. În acest moment, 7 stații Rompetrol Moldova au facilități „hei” incluse, iar în Georgia obiectivul este de a deschide un număr de 30 de magazine „hei”, până la sfârșitul lui 2029.
La finalul anului trecut, segmentul de distribuție al Rompetrol în România cuprindea 1.342 de puncte de comercializare, incluzând stațiile proprii, Partener Rompetrol, dar și stații mobile – Rompetrol Express și baze interne (rezervoare de 9 și 20 metri cubi amplasate în incinta companiilor din diverse domenii de activitate – transporturi, construcții, agricultură, etc.).
Aceste puncte comercializează carburanți produși în Petromidia, cea mai mare rafinărie din țară și una dintre cele mai importante din regiune.