Legea privind plafonarea prețurilor la curentul electric pentru populație permite clienților al căror consum a fost mai mic în 2022 față de cel din anul 2021, la care s-au calculat tarifele, să-și recupereze o parte din banii de pe facturi.
Clienții care în anul 2022 au plătit tarife mai mari la curent pentru că facturile au fost calculate în funcție de consumul din 2021, dar au făcut economie la curent, își vor primi diferențele înapoi.
Este vorba de o prevedere a Ordonanței de Urgență 27/2022 care a stabilit tarifele la curent în funcție de consum.
”În Ordonanța 27 care stabilește tarifele la energia electrică pentru anul 2022 există o prevedere care permite ca acelor consumatori care fac economii în acest an față de 2021 și se încadrează în noile plafoane, să li se restituie în februarie 2023 sumele plătite în plus” a promis vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, potrivit digi24.ro.
De exemplu: cine a avut în 2021 un consum lunar mediu de 102 kWh și a reușit în 2022 să reducă acest consum la, să spunem 99 kWh, ca medie lunară a întregului an, va primi o regularizare.
Citește și Hidroelectrica a început să emită facturile de curent restante. Tariful plătit de clienți
Adică va primi înapoi diferența dintre 80 și 68 de bani/kWh (prețul plafonat pentru tranșa de consum de până la 100 kWh media lunară), aplicată, atenție, la tot consumul din aprilie până în decembrie, notează economica.net.
Deja, unii furnizori au început să emită înștiințări pentru clienții aflați în această situație, care vor primi o reducere directă cu suma respectivă la următoarele facturi emise de furnizori.