Revine franzela de altădată: Oltina lansează Franzela București, realizată dupa rețeta originală din anii ’60

2

Producătorul prahovean de panificație Oltina lansează de săptămâna aceasta Franzela București, un produs după o rețetă românească din anii ’60. Franzela București se confundă cu anii de glorie ai industriei de panificație centralizate având la bază o rețetă, unică realizată de specialiștii fostei Centrale de Morărit si Panificație.

Deși asociată de mulți cu nostalgia pentru gustul produselor de masă fabricate în perioada comunistă (parizerul, salamul Victoria, Eugenia, Brifcorul sau ciocolata Rom), Franzela București se vrea doar un produs de franzelărie, de calitate superioară, cu excelente valori senzoriale și nutriționale.

La baza acestor pretenții stau calitatea ingredientelor și tehnologia care include o etapă de fermentare în vrac a aluatului responsabilă pentru aroma și gustul deosebit, de neatins pentru pâinea obișnuită de astăzi.

Pentru fiecare dintre noi este evident că nici omul si nici pâinea nu au traversat fără prefaceri uluitoare deșertul tranziției de la comunism la lumea de azi. În prezent am pierdut simțul distincției dintre pâinea obișnuită si franzelă, distincție care a reflectat secole de-a rândul gradul de înstărire a consumatorului.

În România antebelică, franzela era o pâine mai gustoasă, mai dulce și mai scumpă, obținută din faină albă. Este celebră o carte poștală trimisă de Caragiale după autoexilul său la Berlin în care acesta le comunică prietenilor săi din țară că a gustat din “franzela exilului”.

Favorizat de o importantă moștenire pe care o primise, pentru Caragiale franzela a fost metafora prin care le-a transmis celorlalți că exilul era dureros și nu prea. Chiar și comunismul care a avut pretenția să reclădească clasele sociale pe criterii care nu țineau cont de venit sau avere a menținut această distincție: produsele de franzelărie erau clasificate separat de celelalte produse de panificație fiind incluse aici de la chifle, cornuri si batoane până la franzele, împletituri, cozonaci, checuri sau grisine. Și evident, aveau prețuri mai mari care reflectau numărul de ingrediente suplimentare investite în ele.

Miza produsului pe care Oltina îl propune consumatorilor prahoveni este trezirea sentimentului nostalgic prin punerea acestora în fața gustului de altădată, facilitarea accesului la amintiri aproape uitate din vremea în care prânzul chiar era doar o opțiune ușurată atât de afinitatea dintre franzela pufoasă, pateu sau parizer, cât și de lipsa de pretenții a tinereții.

Dar, dincolo de toate acestea, miza principală este aceea de a reînvăța diferența dintre franzelă și pâine, diferență care deși face parte din patrimoniul nostru cultural, nu este exprimată aproape deloc în ofertele pieții de panificație românești.

Realizată după o rețetă care are mai bine de jumătate de secol, Franzela București este un produs versatil, matur, capabil să se integreze într-o gamă largă de combinații alimentare menite să susțină necesarul energetic al organismului: cu untul si dulceața din micul dejun, cu supa și friptura de la prânz, până la mesele ușoare de seară cu salate și brânză proaspată. Franzela București este dedicată tuturor consumatorilor care apreciază gustul autentic, micile placeri ale vieții, optimismul și bucuria.

Oltina a investit semnificativ în utilaje care să permită implementarea tehnologiei de fermentare în vrac a aluatului la criteriile stabilite în instrucțiunile de lucru originale ale rețetei, iar ingredientele folosite au fost alese pe sprânceană, urmărindu-se inclusiv elemente care să protejeze sănătatea consumatorilor: lapte praf integral, zahăr și margarină făra grăsimi hidrogenate.

Franzela București va fi disponibilă la un preț promoțional de 2 lei/buc începând cu săptămâna aceasta în magazinele proprii, având următoarele specificații: 400 g/bucată, lungime 40 cm si un numar de 6 crestături. (P)

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0785 075 112 pe WhatsApp sau Signal.

Vreau să mă abonez la serviciul de mesagerie WhatsApp - Trimite un mesaj pe Whatsapp cu textul VREAU SĂ MĂ ABONEZ la numărul de telefon la 0785 075 112

2 COMENTARII

  1. Frați romani de la S. C. OLTINA, va rugam sa va țineți de cuvant si sa faceti franzela romaneasca fara E-uri, fara amelioratori, fara anticonglomerant, fara… otravuri. Sa miroasa a grau si a cuptor doar. Si sa nu aiba aspectul interior de buret de spalat ca cele care sunt acum in „comerț”. Va puteti tine de cuvant chiar daca „alții” vor contrariul? Si va mai rog sa nu o faceti bună doar la început di apoi sa reveniți la actualele metehne.

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău