Piața auto second este una complexă, însă bazată în esență pe cerere și ofertă. Sunt multe elemente care influențează prețul unei mașini second, însă impactul esențial în evoluția prețului este disponibilitatea mașinilor oferite spre vânzare.
Este ”piața plină”, avem prețuri în scădere. Este criză de ”marfă”, prețurile cresc. Este logic să se întâmple așa.
Abia după acest criteriu începem să discutăm despre brand, an de fabricație, kilometraj real sau nu, tip de carburant, stare estetică, stare tehnică, dotări, tracțiune, capacitate cilindrică și orice alt element care influențează prețul unei mașini second.
Pandemia a venit la pachet și cu o criză economică profundă. Nu era greu de anticipat comportamentul de piață, în condițiile reducerii mobilității și creșterii în paralel la prețurile produselor și serviciilor. Veniturile nu au ținut pasul cu aceste scumpiri, așa că populația a început să devină mai chibzuită.
Datele anilor trecuți în privința evoluției pieței erau confirmate și de Institutul Național de Statistică. Citește AICI ce se întâmpla în 2022.
Criza din pandemie a fost urmată de războiul din Ucraina, un conflict care la rândul său are efecte economice globale. Încă un motiv în plus pentru ca populația să se gândească de două ori în privința achizițiilor, să le mai amâne sau să utilizeze în continuare bunurile, în cazul de față autovehiculele, investind în întreținerea lor.
Un studiu făcut de experții platformei Instant, o aplicație specializată în evaluarea și vânzarea mașinilor second, arată situația pieței auto second din momentul actual
Prețul mediu de achiziție al unei mașini la mâna a doua a ajuns la 12.800 de euro. Acesta este cu aproximativ 17% mai mare decât în 2022, potrivit unei analize realizată de platforma de intermedieri Instant.