Angajații de la Servicii Gospodărire Urbană (SGU) Ploiești, care desfășoară activitatea în cimitire și la spații verzi, din octombrie, vor purta echipament de lucru personalizat și ecusoane. Măsura a fost dispusă pentru a stopa numărul mare de reclamații înregistrate la SGU din cauza unor persoane care se dădeau drept angajați ai instituției.
Angajații Serviciului Administrarea Cimitirelor (gropari, îngrijitori) au primit, la începutul acestei săptămâni, echipament de lucru complet (salopete, tricouri, bocanci), inscripționat cu sigla SGU.
„Aceștia vor purta echipamentul pentru a se distinge de persoanele neautorizate. De asemenea, personalul din administrația cimitirului va avea ecusonul la vedere, pentru a facilita comunicarea și identificarea”, a anunțat SGU Ploiești.
Motivul pentru care angajații SGU Ploiești vor purta echipamente personalizate
Contactat telefonic, directorul SGU, Dragoș Măchițescu, a declarat că măsura nu se aplică doar în cazul angajaților de la cimitire, ci și în cazul angajaților de la spații verzi. Inclusiv personalul TESA este obligat să poarte la vedere ecusoane, pentru o identificare facilă.
„Oficial, de la 1 octombrie, angajații de la Servicii Gospodărire Urbană (SGU) Ploiești, care desfășoară activitatea în cimitire și la spații verzi, vor purta echipament de lucru personalizat și ecusoane.
Totodată, angajații TESA de la SGU Ploiești vor purta ecusoane pentru o identificare mai ușoară.
Măsura face parte dintr-un pachet mai amplu și are drept scop o mai bună comunicare cu cetățenii.
Am înregistrat numeroase plângeri din partea unor ploieșteni care s-au plâns că au efectuat lucrări în cimitire și că acestea erau de proastă calitate.
De fapt anumite persoane neautorizazate abordau ploieștenii și promiteau lucrări la preț mai mic, dar cu o calitate îndoielnică.
La final, beneficiarul reclama situația la noi, în ciuda faptului că nu era vorba de un angajat de la SGU.
În momentul de față, angajații au echipamente personalizate și ecusoane, astfel încât să existe o mai bună comunicare cu ploieștenii, iar în cazul unor sesizări să identificăm rapid despre cine este vorba.
Noi am probat deja această măsură începând cu 15 septembrie, iar feedback-ul este unul pozitiv. Ne dorim în acest mod să diminuăm reclamațiile care nu aveau nicio legătură cu angajații SGU, dar ne dorim să facilităm identificarea ”, a explicat Dragoș Măchițescu, directorul SGU Ploiești.
Rezolvarea problemelor din cimitire nu consta in agatarea de ecusoane de gatul unor persoane. Problema cimitirelor este cum mult mai complexa, de la furturile obiectelor -florilor de pe morminte pana la prezenta pe aleile cimitirelor a diversor persoane care ofera „servicii”. Cimitirele sunt domeniu public aflat in administrarea SGU, lucru pe care se pare ca, conducerea aceste institutii nu l-a aflat inca. Astfel ca administrare inseamna supraveghere, ingrijire si curatenie. Sumele provenite din contributiile ce cresc an de an sa se regaseasca in aspectul civilizat al cimitirelor. Si nu in ultimul rand, sa se procedeze la o inventariere corecta a locurilor, iar cele fara stapan, parasite sau neingrijite sa se redistribuie.