Faimosul proiect Transbai are șanse să fie realizat cu fonduri de la Comisia Europeană. Aleșii judeteni au aprobat atragerea de finanțare în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF) – sectorul de transport 2021-2027 pentru realizarea drumurilor Gura Vitioarei – Valea Doftanei și Valea Doftanei – Azuga.
În varianta inițială, drumul care traversa golul alpin din Munții Baiului, urma să asigure legătura din Azuga, respectiv Bușteni, cu DJ 102I, DJ 101T, DJ 102 și DJ 100G.
Traseul urma să străbată șapte localități din Prahova, respectiv Azuga, Bușteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniș, Vărbilău și Gura Vitioarei.
În varianta propusă și aprobată de aleșii județeni, se prevede atragerea de finanțare europeană pentru construirea legăturii între Gura Vitioarei – Valea Doftanei și Valea Doftanei – Azuga.
Scopul proiectelor ar urma să fie de descongestionarea traficului pe Valea Prahovei.
Trebuie precizat că, potrivit raportului anexat la proiectele de hotărâre aprobate, Comisia Europeană, prin Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA), a lansat apelul de proiecte în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF) – sectorul de transport 2021-2027.
Valoarea maximă a finanțării pe fiecare proiect este de 30 de milioane de euro.
Data de încheiere a apelului de proiecte din cadrul programului CEF este 30 ianuarie 2024.
Conform aceluiași raport care a însoțit proiectele de hotărâre, drumul Gura Vitioarei – Valea Doftanei și Valea Doftanei – Azuga reprezintă parte a proiectului „Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseului Azuga – Bușteni – Gura Vitioarei, prin accesibilizarea golului alpin Munții Baiului și a drumurilor județene DJ 102I, DJ 101T, DJ 102, DJ 100G.
Citește și: Care este viitorul traseu TransBai, drumul peste munți, o alternativă la DN1 și DN1A
Cum ți se pare subiectul?
Se construiesc doar poteci și drumuri către vilele aleșilor. Pentru acestea se găsesc bani și din buzunarul nostru și din fondurile europene. Pentru autostrada Ploiesti – Brasov, pentru lărgirea centurii Ploiestiului la patru benzi și conexiunile către noile autostrăzi, pentru lărgirea intrărilor in oras, pentru piste de biciclete, etc., nu se găsesc bani, nu sunt proiecte, nimeni nu face nimic pentru o infrastructura serioasă. Vor sa lărgească DJ236 la doua benzi pe sens, dar centura este pe o singura banda. Lucrări de mântuială pe banii altora. In loc de sensuri giratorii suspendate (la care noi am dat startul in România), acum le construim din pet-uri cu apa.