Primăria Ploiești explică motivele care au stat la baza deciziei desființării traseului 15 din Ploiești, în urma publicării de către Observatorul Prahovean a articolului Propunerea un profesor ploieștean adresată Primăriei și TCE, pentru reluarea circulației pe un traseu desființat: „Din Cartierul Cina la Complex Mare Nord se ajunge numai pe jos”.
Astfel, „înființarea de trasee publice locale se poate executa, potrivit contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local din municipiul Ploiești, prin Hotărâre a Consiliului Local al municipiului Ploiești, de modificare a Anexei nr. 1 a contractului menționat.
Operatorul de transport (S.C. TCE S.A. Ploiesti) are numai drept de execuție a prestației publice dispuse de către partenerul contractual.
Citește și: Propunerea un profesor ploieștean adresată Primăriei și TCE, pentru reluarea circulației pe un traseu desființat: „Din Cartierul Cina la Complex Mare Nord se ajunge numai pe jos”
Față de înființarea unui nou traseu care să facă legătura între Centru și strada Andrei Mureșanu, apoi Șoseaua Nordului, apreciem că:
- Numărul călătorilor care ar dori să parcurgă zilnic, direct (fără parcurgerea tronsonului Piața Mihai Viteazul – Bd. Republicii – Șoseaua Nordului), cu autobuzul, distanța dintre stațiile Mihai Viteazul și stația Complex Mic este estimat ca fiind extrem de mic;
- Strada Andrei Mureșanu este intens circulată și are o lățime de numai o bandă/sens de deplasare;
- Pe sensul Centru – Cina, strada Andrei Mureșanu nu deține refugii (spații care să permită oprirea autobuzului pentru debarcare/îmbarcare cu o ieșire din carosabilul circulant), astfel încât executarea opririlor pe acest sens de deplasare ar determina oprirea temporară a circulației rutiere generale, scăzând fluența rutieră pe acest tronson important;
- Un nou traseu, cu parcurs între Centru și zona de Nord, s-ar suprapune ca rută într-o măsură covârșitoare cu alte trasee care circulă la intervale surte de timp (30, 101, 1);
- Statiile Hale Coreco/Hale Catedrală sunt deja foarte aglomerate, astfel încât o eventuală linie suplimentară ar avea influențe negative asupra modului general de derulare a circulației rutiere în zonă.
Fostul traseu nr. 15, la care se face referire în petiție, avea capăt de întoarcere în stația Bloc Republici (Biserica Sf. Andrei) și nu ajungea în zona Complex Nord.
Această manevră nu mai poate fi executată în prezent deoarece, odată cu creșterea numărului de autovehicule circulante în zona, nu mai sunt îndeplinite condițiile de siguranță circulației pentru întoarcere, zona de manevră fiind în imediata apropiere a intersecției străzilor Andrei Mureșanu cu Cibinului.
Poliția Rutieră a recomandat eliminarea întoarcerii de autobuze în acest perimetru, cu vizibilitate redusã pentru autovehiculele care vin din strada Cibinului, pentru încadrare pe strada Andrei Muresanu.
Față de cele de mai sus, S.C. Transport Călători Express S.A. Ploiești apreciază că înființarea unui nou traseu pentru deservirea, în special a tronsonului Cina – Nord, nu se justifică, actuala modalitate de derulare a transportului local (cu traseul 30) fiind acoperitoare pentru segmentul majoritar de utilizatori și îndeplinind condițiile de siguranță a circulației rutiere.