Am fost extrem de atent ieri și astăzi să văd dacă luzării de la Scorțeni își asumă în vreo frază măcar pierderea alegerilor. Luni și marți PNL și PSD, adică USL, au început să-și construiască una dintre cele mai penibile apărări. Popor prost care s-a lăsat cumpărat cu mălai și pește; niște țărani cocliți care au pus botu’ la o cană de cafea și l-au votat pe omul lui Boc și/sau al Robertei; niște analfabeți care s-au vândut ălora de le-au plătit datoriile la magazin, etc, etc, etc.
Niciun cuvânt despre incapacitatea organizatorică a USL. Nicio vorbă despre lipsa de coordonare a campaniei candidatului PNL. Nicio frază despre incredibil de prost gândita strategie de comunicare a campaniei, strategie a cărui pilon central era un cetățean demis din funcția de primar în urma unei condamnări definitive și irevocabile. Niciun zumzet despre trădările liderilor organizațiilor locale. Bineînțeles, niciun cuvânt de felicitare câștigătorului.
Ei bine, ca unul care am fost un spectator extrem de atent al desfășurărilor de forțe de la Scorțeni, am mai multe vești foarte proaste pentru liderii USL Prahova aflați acum în plină desfășurare a unui soi de terapie în grup pe subiectul cât de prost e poporul ăsta că nu-și dă seama ce incredibil de buni suntem noi.
Prima dintre ele este aceea că, surpriză!, poporul nu e prost deloc. Cel puțin analfabeții de la Scorțeni sunt chiar inteligenți: l-au ales pe cel pe care l-au considerat ca fiind un lider real. Prin comparație, pe toată durata campaniei, candidatul Iulian Barbu le-a fost propus ca “băiatul ăla tânăr pe care îl susține Bazgă”. Adică, în traducere pentru experții care analizează în dosul ușilor de cabinete ale liderilor USL, Uniunea nu le-a propus țăranilor cocliți un candidat, ci un fel de băiețaș care nu mișcă nimic fără îndrumarea adevăratului candidat care este Bazgă. Pentru necunoscători Gheorghe Bazgă este fostul primar al comunei demis de prefect în luna martie a anului 2010 după ce primise o condamnare de șase luni cu suspendare pentru “abuz în serviciu contra intereselor persoanei”. Vă imaginați cât de complicat a fost pentru cei de la PDL să construiască imaginea unui Bazgă corupt până în măduva oaselor care vrea să-l pună în fruntea bucatelor pe Barbu doar pentru a-și continua prăduielile? Teribil de complicat, nu? În acest context, până și cel mai avizat liberal din Scorțeni a avut îndoieli dacă să voteze sau nu cu candidatul propriului partid.
A doua veste este aceea că mita electorală de la Scorțeni nu a fost deloc mită. Complet imorală, împărțirea peștelui, mălaiului, cafelei și cașcavalului pe listele de datornici din magazinele sătești, a fost o operațiune de precampanie perfect justificabilă pentru un partid care vrea să câștige alegerile. Incredibil este faptul că USL nu a fost capabil să producă măcar o fotografie cu primarul Ploieștiului Andrei Volosevici împărțind cănile cu cafea prin comună. Sau cu deputatul Andrei Sava coborând din superlimuzina cu care circulă prin balegile din Bordeni ca să strângă mâini. Sau cu deputatul George Ionescu supervizând operațiunea de împărțire a peștelui și mălaiului. Ar fi fost un minim efort necostisitor pentru a genera un titlu de presă pentru o alianță care ar fi vrut cu adevărat să câștige.
Un alt moment incredibil de prost organizat al campaniei de la Scorțeni a fost vizita copreședinților USL, Crin Antonescu și Victor Ponta. După cum habar nu aveți nici dumneavoastră și cu atât mai puțin ingrații din Scorțeni, în comună nu a ajuns decât Victor Ponta. Care Ponta a fost plimbat ca ursul prin sat gardat de activiști PSD și PNL din Ploiești, Băicoi, Plopeni, Florești, etc, și de mașinile lor, dar cu care Ponta nu a reușit să stea de vorbă nicio babă știrbă de pe malul șanțului autohton. Dacă vreun strateg USL ar fi avut curiozitatea să vadă care a fost impactul acestei vizite în rândul electoratului, așa prost, tâmpit și vândut pe doi pești și un kil de mălai cu e el, ar fi constatat că efectul vizitei copreședintelui a fost unul pervers. Adică negativ.
Aș putea continua această pseudoanaliză a acestei pseudocampanii cu încă alte câteva zeci de exeplme care ar putea să vă arate că la Scorțeni, bazin electoral PNL cu tradiție, USL Prahova a făcut tot ce putea o formațiune politică să facă pentru a nu câștiga alegerile.
Mai am însă o veste: dacă analiza de după alegeri a luzărilor de la Scorțeni este la fel de corectă ca mesajele de genul “poporul prost s-a vândut pe mălai și pește” și nu pe impotența intelectuală și organizatorică de a gestiona o campanie electorală de mici dimensiuni cum a fost cea de la Scorțeni, vă garantez un an electoral 2012 plin de succesuri pentru PDL, partid care, în opinia mea, merită toate felicitările.
- Publicitate -
O veste tristă pentru USL: poporu’ nu e prost, poporu’ e deștept!
Data:
Cum ți se pare subiectul?
Sondaj Observatorul Prahovean
Provocarea Observatorul Prahovean
Doctor bun
- Publicitate -
Antreprenori de succes
- Publicitate -
- Publicitate -