hale.jpg

Ne uitam stupefiați mai zilele trecute cum la nivel central, toți miniștrii mai puțin excepția, conștienți de propria neperformanță își depuneau demisiile și culmea, votau și moțiunea de cenzură împotriva guvernului din care făcuseră parte, pentru a trimite acasă ce mai rămăsese din el. Pentru ca imediat după, sa ceară oficial retragerea demisiilor, dar nu și retragerea semnăturilor de susținere a moțiunii. De ce? Ca să mai fie preț de câteva zile miniștrii?

 

Oricum ar fi fost după cum a declarat președintele Iohannis, dar ei au acționat toți ca unul, pentru că așa a zis șeful. Si așa se confirmă la cel mai înalt nivel o boală a sistemului public românesc. La dorința unui șef, întreg aparatul din subordine se execută, fără a mai verifica și respecta proceduri și temeiuri legale. Nefast este că nota de plată generată de astfel de decizii o suportă alegătorii nu legiuitorii. Un exemplu din urbea noastră e grăitor. La Hale și Piețe evident.

Când Consiliul Local dădea în concesiune serviciul de exploatare a piețelor, oboarelor și Complexul Hale Centrale, o făcea temeinic, pentru că după cum se spunea în raportul de specialitate de la acea vreme, orice Contract de delegare de gestiune trebuie să conțină pe lângă multe drepturi sau obligații ale părților și tarifele practicate și procedura de stabilire, modificare sau ajustare a acestora. Astfel Consiliului Local îi revenea responsabilitatea verificării modului de gestionare a serviciului, a medierii eventualelor litigii cu utilizatorii dar, subliniem și stabilirea sau ajustarea tarifelor.

 

Nu știm când, poate la o partidă de pescuit, poate la o bere, directorul Hale și Piete din 2009 obținea de la primarul din acea perioadă, promisiunea că-i va fi dată în concesiune și parcarea situată pe strada Giviței, administrată atunci de SGU. Când șeful dispune, aparatul  se pune pe treabă, dar cum spuneam, prost și cu consecințe pentru cetățeni.

Ideea atribuirii parcării către Hale și Piețe este una bună, am salutat-o la vremea respectivă, dar faptul că HCL 72/2013 prin care se legifera chestiunea a fost făcută incomplet, nu mai e vina noastră. Pentru cine are curiozități și timp de analiză atașăm link http://www.ploiesti.ro/Hotarari/2013/04_(27_februarie_2013)/72_27.02.2013_modificare_219_2010_si_85_2008.pdf

Trecem peste aberația din Raportul de Specialitate (ce pompos sună asta față de ce prostii debitează) prin care se justifică acest transfer: pentru că în mașinile comercianților există marfă, marfă care uneori este vândută direct din masini si există suspiciunea că acea marfă...dar să-i lăsăm pe ei, pe specialiști să se explice:

De parcă o societate comercială fie ea și Hale și Piețe are atribuțiuni de control sau de stopare a evaziunii fiscale. Poate doar vechi metode securistice de turnătorie.

Însă  marea eroare a acestei HCL este ca predă parcarea în gestiune fără a stabili tarife pentru exploatarea acesteia. Se precizează expres că celelalte clauze ale contractului inițial rămân neschimbate. Deci și cele prin care doar Consiliul Local stabileste tarife.

 Așa că se predă un bun, fără a se oferi instrumentele de exploatare. Și dacă ați vedea câți specialiști își pun semnătura pe document!!! La acea vreme prin decizie asumată de directorul general au rămas în vigoare tarifele si abonamentele pentru mașinile de aprovizionare la nivelul celor practicate anterior de SGU. Astăzi, doamna director general nu își asumă tarifarea parcării și bine face. Corect ar fi ca legiuitorul, respectiv Consiliul Local să iși repare greșeala.

 Dar cum la Hale și Piețe există un tătuc – cam cum este Liviu Dragnea pentru PSD- în persoana presedintelui CA Toma Pințoiu, CA-ul își asumă prin decizie stabilirea noilor tarife. Nelegal spunem noi pentru că nu este atribuțiunea CA-ului. Cu consecințe pentru consumatori din mai multe motive. Se decide tarif de 10 lei/oră începând cu a doua ora de staționare. Ar putea părea o măsură menită să grăbească eliberarea parcării. Dar având în vedere că prietenii nu știm cui beneficiază de cartele gratuite, cu care intră, ies și staționează când și cât vor, apreciem măsura ca pe o răutate personală, îndreptată chiar contra celor ce aduc plus valoare acestui Complex: comercianții de carne de pasăre, de pește, de mezeluri sau măcelării. Din rațiuni de igienă și siguranța alimentelor, aceștia descarcă marfa prin subsol pe cele două rampe de acces. Cum majoritatea aprovizionează dimineața, timpul de așteptare se lungește și ajung să plătească 10/oră. Ca și cum nu ar fi suficient, sunt tarifați si pentru folosirea lifturilor cu care se urcă marfa din subsol. Cum afectează asta consumatorii? În primul rând toate aceste costuri se regăsesc în prețul final al produselor. În al doilea rând grație unor astfel de măsuri de management, foarte mulți au renunțat la spații, așa că avem etajul Halelor în proporție de 60% neocupat. Deci o ofertă mai mică pentru cetățeni.

Dar pentru că „boier Pințoiu” nu a reușit supunerea arendașilor, a decis biciuirea acestora.

Dacă prin intermediul acestui articol, comercianții neobedienți s-ar pocăi și ți-ar săruta dreapta, ai încerca și dumneata boierule sa fi mai pozitiv, măcar de dragul Ploiestenilor?

 

 

 

Administrație
  • Joi, 21 Septembrie 2017
  • De Roxana Tănase

Creșele s-au redeschis înaintea școlilor

La cererea părinților care au susținut că nu au cu cine să-și la copiii acasă, creșele din Ploiești s-au redeschis în această dimineață. În ciuda faptului că, miercuri (20 septembrie 2017),...

Auto-moto
  • Joi, 21 Septembrie 2017
  • De Ștefan Vlăsceanu

Atenție șoferi! Acțiuni rutiere în Ploiești

Polițiștii au ieșit joi în traficul din Ploiești încă de la primele ore ale dimineții în cadrul programului EDWARD, proiect care vizează siguranța rutieră, susținut de Comisia Europeană.  Ziua de 21...