Problemele profunde din sistemul educațional românesc sunt evidențiate zilnic de făuritorii actului didactic, profesorii.
Un text scris de conferențiarul universitar Mihai Cristian Apostolache, contributor al Observatorului Prahovean
Aceștia atrag atenția asupra dificultăților financiare cu care se confruntă sistemul, a dotării necorespunzătoare a școlilor și a deciziei aberante a guvernanților privitoare la bursele de merit, care a condus la ridicarea mediocrității la rang de merit, cu un impact bugetar uriaș.
Un aspect esențial pe care vreau să îl menționez este demoralizarea elevilor dedicați și serioși, în contextul unor politici guvernamentale care răsplătesc mediocritatea. De asemenea, în încercarea de a combate discriminarea și bullying-ul, politica publică din educație permite și încurajează comportamentele deviante în școli.
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că profesorii se confruntă cu sarcini multiple – de la secretariat, psihologie, consiliere, până la transport – deviind astfel de la rolul lor principal de dascăli. Această multifuncționalitate forțată este o povară care împiedică realizarea educației de calitate.
Este vital să recunoaștem și să ne adresăm acestor provocări. Credem în respectarea dreptului la educație de calitate pentru toți elevii și în necesitatea de a lăsa profesorii să își exercite meseria în mod eficient.
Educația de calitate este cheia progresului și a dezvoltării personale a fiecărui elev, fiind un pilon esențial pentru un viitor mai bun al României. De aceea este timpul să acționăm și să susținem inițiative care promovează o educație de calitate, să recunoaștem eforturile profesorilor și să asigurăm un mediu propice învățării.
Cum ți se pare subiectul?