Haos la începutul anului școlar în Prahova: primăriile nu au bani, școlile sunt nepregătite, responsabilitatea este aruncată pe părinți

0

Cu 10 zile înainte de începerea noului an școlar, elevii, părinții și profesorii nu știu cum se vor face cursurile. Ministerul Educației, prin Inspectoratele Școlare, nu a reușit să răspundă la întrebarea simplă: cum începe școala? Iată cum se desfășoară ”filmul” Fuga de responsabilitate.

Primăriile ridică din umeri: ”n-avem bani!”

Primăriile sunt depășite, invocă lipsa banilor pentru asigurarea resurselor financiare atât pentru respectarea măsurilor sanitare (dezinfectanți, măști de protecție, separatoare din plastic), cât și pentru susținerea orelor online atât în varianta hibrid, cât și în cazul în care școala se va închide la mai mult de trei cazuri covid-19.

Măștile de protecție, aduse de acasă

De exemplu, la Colegiul Național Mihai Viteazul din Ploiești, necesarul fondurilor pentru acoperirea cheltuielilor generate de criza covid și respectarea normelor de siguranță sanitară depășesc 100.000 de lei pe lună! Cum bugetul propriu al instituției nu dispune de acești bani, conducerea colegiului a propus varianta învățământului hibrid, singurele clase care vor face exclusiv ore în sălile de curs fiind cele de-a opta. Pentru clasele a XII-a nu există nici spațiile necesare și nici resursele umane (profesori) pentru a respecta regula impusă de Ministerul Educației. În schimb, elevii, profesorii și restul personalului auxiliar își vor aduce de acasă măștile de protecție obligatorii (detalii AICI)

Ministerul Educației, alba-neagra cu viitorul copiilor

Ministerul Educației a propus mai multe variante pentru desfășurarea actului de învățământ, fără însă a lua o decizie în acest sens. Mai mult, a reușit contra-performanța, împreună cu Ministerul Sănătății, de a genera confuzie și haos în rândul părinților. Inițial, autoritățile de la București au anunțat că elevii nu vor avea acces la cursuri decât în baza unei declarații pe propria răspundere a părinților că nu sunt bolnavi copiii sau nu au intrat în contact direct cu persoane bolnave de covid (de unde să știe acest lucru?!) Ulerior s-au ”sucit” și au declarat că s-a renunțat la această hârtie inutilă (s-ar fi tocat peste 3,5 milioane de coli A 4 odată la două săptămâni!). În plus, cele 500.000 de tablete promise la 14 septembrie au ”dispărut” din cauza birocrației, iar laptopurile dascălilor au rămas doar pe hârtie.

Școlile au întrebat părinții: cum vreți să se desfășoare orele? Deciziile, imposibil de aplicat!

În tot acest context, școlile au încercat să paseze responsabilitatea pe ”spinarea” părinților. Majoritatea unităților de învățământ au transmis părinților și elevilor chestionare privind opțiunile acestora pentru modalitatea de desfășurare a cursurilor: online, fizic sau ”hibrid”, adică fizic și online, prin rocadă, prin împărțirea elevilor dintr-o clasă în două grupe.

Așa s-a ajuns în situația în care Consiliul de Administrație al Colegiului Național Nichita Stănescu din Ploiești să propună soluția orelor exclusiv online cel puțin în prima lună de școală (detalii AICI). Decizia nu va putea fi pusă în practică dintr-un motiv simplu: doar elevii cu probleme grave de sănătate sau care provin din familii cu persoane vulnerabile la covid pot face exclusiv școala online.

A spus-o chiar ministrul Educației, Monica Anisie: ”Părinții trebuie însă să ducă la școală o adeverință de la medicul de familie pentru acest lucru. Normele permit părinților care au în familie persoane cu un anumit risc de îmbolnăvire să solicite unității de învățământ continuarea învățării de acasă. Fie dacă este copilul bolnav și va fi expus riscului, sau în familie există riscul ca o persoană care ar putea să fie sub riscul accentuării îmbolnăvirii”.

Cum pot ”fenta” părinții sistemul să-și țină copiii acasă după 14 septembrie

Pe de altă parte, părinții ar putea ”abuza” de condiția vârstnicilor vulnerabili la covid pentru a nu-și trimite copiii la școală pentru că în majoritatea familiilor există cel puțin o astfel de situație. Sunt mulți părinți care se tem pentru sănătatea copiilor, dar și a celorlalți membri ai familiei, bolnavi sau bătrâni și vor recurge la această soluție, însă copiii vor avea de suferit dacă școlile în care învață nu au capacitatea tehnică, iar în această situație sunt majoritatea din Prahova, mai ales în mediul rural, să deruleze cursuri online.

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău