Ieri, citeam o ştire despre intenţia CNADNR-ului de a introduce o taxă de circulaţie pe autostrăzile Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa.
Astfel, începând din 2013, şoferii ar urma să plătească o taxă cuprinsă între 3 şi 9 euro la intrarea pe una din autostrăzile menţionate mai sus, din dorinţa statului român de a se alinia celorlalte state ale Uniunii Europene şi din dorinţa de a face un cadou ”de casă nouă” băieţilor deştepţi care ar urma să concesioneze administrarea autostrăzilor.
Asta în ciuda faptului că noi, şoferii români, cotizăm deja cu o groază de bani pentru întreţinerea drumurilor: o dată pe an, la plata rovgnetei, şi ori de câte ori alimentăm cu carburanţi din PECO, prin accizele impuse de stat, bani care, teoretic, de duc tot în intreţinerea drumurilor. Aşadar, doar din plata rovignetei, se strâng anual peste 200 de miloane de euro, bani care, în mod categoric, nu se văd pe nicăieri. Drumurile naţionale, judeţene şi autostrăzile din România sunt, în continuare, pline de gropi şi denivelări, prima zăpadă îi ia, de fiecare dată, pe nepregătite pe drumarii noştri iar şoferii români îşi repară maşinile poate de cinci ori mai des decât ceilalţi vecini din Uniunea Europeană. Şi cu toate astea, statul român, prin intermediul CNADNR, consideră în continuare că românul încă mai are bani de dat. Până când, oare?