img_1_55553.jpg

Mor oameni pe șosele și nu doar în România. Se întâmplă peste tot în lume, însă e drept că România se află în fruntea clasamentului, raportând numărul de accidente la numărul de locuitori. 

Nu trece zi fără să publicăm câteva știri doar cu accidentele din Prahova. Mai ușoare (tamponări) sau mai grave (cu victime), statistic cele mai multe accidente au la bază eroarea umană. Sunt extrem de puține cele cauzate de starea tehnică a autovehiculului sau de starea drumului. 

Subiectele din această arie generează discuții aprinse. ”Urlăm” pe rețelele de socializare că nu avem infrastructură, că starea drumurilor este jalnică. Ne place să vedem paiul din ochiul altora, în condițiile în care felul în care conducem ne introdce ditamai bârna în ochi. Să fim sinceri cu noi înșine și să vedem dacă lipsa autostrăzilor este o scuză pentru a conduce ca niște bezmetici.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Este o realitate că nu avem autostrăzi și drumuri express. Ne-am fi dorit și încă ne dorim, deși până și speranțele au murit în accidentele guvernamentale. Cum se face că și pe autostrăzi se ”întâmplă” accidente? Foarte simplu: așa cum conducem pe un drum comunal, județean, național, la fel mergem și pe autostradă. Dacă în localitate, în loc de 50, o călcăm până spre sută, pe autostradă în loc de 130 îi dăm spre 200 și chiar peste. Dacă nu respectăm distanța regulamentară pe un drum județean, nici pe autostradă nu o facem. Nu autostrada face diferența, nu ea ne educă.

Dacă este ceață, reducem viteza. Cel puțin asta presupune conducerea preventivă. E valabil pentru toate drumurile, inclusiv pentru autostrăzi. Da noi, nu... Păi, dacă avem voie cu 130, atunci să-i dăm, chit că abia zărim botul propriei mașini. Tot lipsa autostrăzilor e de vină? 

Exemplele pot continua. Un șofer de camion obosit care fentează tahograful și nu ia pauzele obligatorii de odihnă este la fel de obosit și pe autostradă, așa cum este și pe DN. Și dacă adoarme și nu frânează, la fel de periculos este. Nici măcar nu mai contează dacă mastodontul te lovește frontal sau din spate. La fel și în cazul în care ne preocupă telefonul. Așa ajungem la un like distanță de moarte.

Citind aceste rânduri, mulți se vor enerva și vor spune: ”Da, dar dacă aveam autostrăzi, ajungeam mai repede, nu ne mai enervam, mergea mai bine și economia!” Corect! Dar dacă nu ai, preferi să-i dai până mori sau îi omori pe alții? Dacă l-ai omorât pe vreunul, nu p-afaraistul ministru Cuc se duce la închisoare în locul tău, nici Băsescu, nici Orban și toți care au condus Ministerul Transporturilor.  

Vom continua să ne dorim autostrăzi, o infrastructură care să fie în beneficiul tuturor, îi vom critica pe politicienii care își bat joc de noi. Vom face tot ce ține de noi să le stricăm acestora imaginea, mai mult decât ne strică ei mașinile, dar dincolo de toate recunoaștem: nu lipsa autostrăzilor ne omoară, ci iresponsabilitatea la volan a multora dintre noi. Este o problemă de educație, care se reflectă în cum parcăm, cum șicanăm în trafic, cum nu semnalizăm, cum nu ne asigurăm, cum claxonăm la o fracțiune de secundă după ce s-a făcut semaforul verde, cum înjurăm de parcă noi suntem perfecții care nu greșesc niciodată. Și ce e mai trist și nu ne place să recunoaștem: de cele mai multe ori am votat exact așa cum conducem. De aia nu avem nici autostrăzi, de ”educați” sau indolenți ce suntem.

img_1_0a982.jpg

Rezidential 9 Mai
Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Say something here...
Cancel
Log in with ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.

harold.jpg

banner sos deces ultim 300 copyright.jpg