fbpx

Codul-administrativ_9f29b_1b632.jpg

Noul Cod Administrativ este un pachet de 17 legi, care reglementează activitatea pentru toți angajații din instituțiile statului.

Incontestabil, este nevoie de reglementări precise, însă acestea vin la pachet cu beneficii discriminatorii, pe care contribuabilii vor fi nevoiți să le suporte prin taxe și impozite majorate. Dacă adaugăm acest supliment la celelalte pensii speciale, dar și la majorarea etapizată a punctului de pensie, efortul bugetar național va fi fabulos. Guvernanții dau asigurări că sunt bani, deși nu au precizat sursele. În cazul în care au indus în eroare, legea penală îi poate condamna la pedepse cu închisoarea, pentru că au indus în eroare, prezentând date false. Pedeapsa poate ajunge până la 12 ani, însă avem îndoieli serioase că va fi aplicată. Va fi oricum prea târziu, atât timp cât efecte vor fi produse încă de acum, iar dezastrul economic nu va putea fi stopat în următorii ani.

Să luăm spre analiză cazul primarilor. Sunt peste 3000 în România. Dacă vor avea trei mandate, pensia lor specială va ajunge la aproximativ 6000 de lei, pe lângă pensia normală. 

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

De ce sunt ”mai cu moț” primarii, comparativ cu restul populației, nebeneficiară de astfel de sume? Un primar nu este trimisul lui Dumnezeu pe Pământ. Nu primarul face o onoare comunității, ocupând vremelnic această poziție, ci comunitatea îi face o onoare unui individ. El este un slujbaș al comunității. Nimeni nu l-a obligat să candideze și nimeni nu îi este dator. Salariul unui primar depășește cu mult zece mii de lei pe lună. Așadar, un venit cu mult peste ce are un român de rând.

Ok, să spunem că un asemnea salariu este normal pentru un primar, de la care ai pretenția să fie plătit corespunzător statutului, pentru a nu fi tentat să cedeze ispitelor din sfera corupției. Responsabilitatea este mare. Primarul nu trebuie să fie un om sărac, cu grija zilei de mâine. 

Acum vine partea dureroasă: merită acești bani? Pentru ei trebuie să muncească în folosul comunității. Ce facem cu cei ale căror orașe și comune se zbat în mizerie și sărăcie, tocmai din cauza incompetenței aleșilor locali? Comunitatea a greșit la vot și are ocazia să repare la următoarele alegeri, însă incompetentul va pleca, după ce minim un mandat a fost plătit degeaba, de acum urmând să beneficieze și de pensie specială. De ce această recompensă, nemeritată în cazul multora?

După ce și-a dovedit incapacitatea, uneori reaua intenție, primarul va continua să stoarcă bani frumoși, nemeritați. Suntem de acord ca oamenii să fie plătiți, ca toată lumea să aibă cel puțin un trai decent, dar ceea ce se întâmplă acum este discriminare. 

Fără să mai aştepte dezbaterile din Parlament, Guvernul a decis în doar câteva ore să adopte noul cod administrativ, printr-o OUG. În fapt, s-a dorit fidelizarea baronetului local. Dacă în cazul aleșilor PSD și ALDE, aflați la guvernare, interesul era evident, partea dureroasă este că nu am auzit de vreun ales al PNL să protesteze. 

Același Cod Administrativ aduce încă o anomalie: posibilitatea ca alesul local să delege semnătura către terți din administrație. Efectul este imediat. Vor da ordine pe care nu și le vor asuma, punând presiune pe cei din subordine. Puterea devine una discreționară, iar cei care nu se vor supune vor fi terorizați permanent, până când vor demisiona. Ceilalți, care vor executa orbește, vor avea toate șansele să ajungă prin închisori. 

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie i-a cerut premierului, fără succes, să nu adopte codul prin ordonanţa de urgenţă, considerând că scopul actului este ″feudalizarea administraţiei publice″⁣.

Ne-am oprit astăzi doar asupra efectelor produse în cazul primarilor, urmând să dezvoltăm subiectul și în cazul celorlalți angajați din sistemul public, cei care beneficiază de efectele acestei OUG.

Informeaza-te inainte de a cumpara o casa

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook