fbpx

apostolache_7bc83.jpg

Atunci când se aflau în opoziție, partidele care alcătuiesc astăzi majoritatea parlamentară criticau foarte dur practica legiferării prin ordonanță de urgență, apreciind că în acest fel se încalcă rolul Parlamentului României de unică autoritate legiuitoare.

Luni, în cadrul unei conferințe de presă, ministrul Dezvoltării a încercat să convingă opinia publică din România despre necesitatea adoptării Codului Administrativ prin ordonanță de urgență. Deci atunci când ai statut de partid de opoziție, reglementarea prin ordonanță de urgență este o greșeală, iar atunci când guvernezi, este normalitate. Sau, mai exact, când ești la putere, ocolirea Parlamentului aflat în sesiune parlamentară este o practică firească, chiar obligatorie, dacă avem în vedere declarația demnitarului amintit, iar când te afli în opoziție, este o tragedie.

Dincolo de ridicolul situației, recurgerea la ordonanță de urgență pentru reglementarea unui domeniu atât de vast și important, precum administrația publică, mi se pare o dovadă de rea-credință, amatorism și lipsă totală de viziune. Cine oprește majoritatea parlamentară să treacă în procedură se urgență Codul Administrativ prin Parlamentul României? Cine oprește majoritatea parlamentară să conceapă un act normativ care să îndeplinească toate condițiile de formă și de fond, astfel încât să treacă testul constituționalității în situația în care va fi din nou  atacat la Curtea Constituțională? De când a devenit o situație excepțională legiferarea pensiei speciale pentru primari și președinții consiliilor județene, astfel încât Guvernul să reglementeze din ordonanță de urgență?

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

Ministrul Dezvoltării a adus ca argument pentru adoptarea Codului Administrativ prin ordonanță de urgență faptul că țara noastră nu mai are timp de așteptat și că actul normativ este susținut de primari de la toate partidele politice. Nu știu care cetățean al acestei țări, în afară de viitorii beneficiari ai pensiilor speciale, așteaptă să se acorde prin ordonanță de urgență pensii speciale pentru primari și pentru președinții consiliilor județene. Cum nu înțeleg de ce doar părerea primarilor contează când vine vorba de administrația acestei țări. Părerea cetățeanului, adică a celui care trebuie să beneficieze de serviciul public din țara noastră, nu contează? Părerea funcționarului, a specialistului care urmărește dinamica fenomenului administrativ, a organizațiilor profesionale, nu contează?

În momentul în care o guvernare își asumă codificarea unui domeniu atât de important al vieții sociale, administrația publică, trebuie să înțeleagă faptul că într-un astfel de demers trebuie implicați toți actorii sociali relevanți, nu doar factorul politic. Un Cod este o operă legislativă complexă, la construcția căreia trebuie să participe toți cei interesați de problematica fenomenului administrativ și din cuprinsul căruia trebuie să se degaje o viziune coerentă, compatibilă cu statutul României de țară membră a Uniunii Europene. Dacă nu sunt aduse în ordinea juridică soluții legislative noi, care să îmbunătățească artihectura instituțională actuală, să crească calitatea serviciului public oferit cetățeanului și să valorifice oportunitățile oferite de statutul de țară membră a Uniunii Europene, nu are sens să fie adoptată o reglementare nouă.

În forma în care este conceput, Codul Administrativ nu ajută cu nimic cetățeanul și țara, ci satisface doar orgoliul unor decidenți locali.

image fea75
Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook


...
970.jpg