dn1-zone-trafic-accidente-cnair.jpg

Zilnic, în Prahova, au loc numeroase accidente rutiere, multe dintre ele fiind provocate de neatenția șoferilor la volan, de neacordarea de prioritate ori de viteza excesivă. CNAIR a anunțat încă de anul trecut un proiect major cu privire la modernizarea drumurilor naționale, pentru creșterea siguranței rutiere.

Pe raza județului Prahova, dacă ar fi să ținem cont de numărul accidentelor, pe lista așa-ziselor puncte negre, figurează mai multe tronsoane din DN1, pe raza localităților Pucheni, Bărcănești, Nistorești, Comarnic și Sinaia. Numai în ultima săptămână, în Prahova au avut loc accidente pe DN1, în zona Movila Vulpii, la Comarnic, în zona Metro și la intersecția cu drumul spre Păulești. 

Conform însă priorităților anunțate de CNAIR, cele mai periculoase zone pe DN1, de pe raza județului Prahova, sunt pe raza localităților Puchenii Mari, Potigrafu, Bărcănești, Comarnic, Sinaia, Cornu și Nistorești, 

Anul trecut, CNAIR anunța că pregătește o licitație pentru modernizarea DN1, pentru creșterea siguranței rutiere.

În acest proiect au intrat din start tronsoanele de drum Puchenii Mari km 45+300-46+640, Puchenii Mosneni km 43+050-45+300, Bărcănesti km 48+560-53+600, Comarnic km 105+505-111+270 (Lotul 6), dar și tronsonul de pe raza orașului Sinaia. 

Proiectul anunțat a fost unul amplu. Potrivit CNAIR, proiectul referitor la Lotul 6, de exemplu, este în lucru, după ce în urma licitației a fost desemnat ca antreprenor Asocierea Societatea de Construcții în Transporturi București SA - Alpine Bau GmbH. Valoarea contractului este estimată la 15.511.996,16 lei, fără TVA, din care: - FEDR (85%) - Guvernul Romaniei (15%) - Solicitare finantare POIM 2014-2020(POIM 75%; GVR 25%. Conform site-ului CNAIR, momentan nu a fost emis ordinul de începere al lucrărilor, care au ca termen 24 de luni. Lucrările ar urma să aibă loc pe DN1, pe 14,3 km.

O altă lucrare anunțată anul trecut de CNAIR a fost pe DN1, pe raza localității Sinaia, însă contractul semnat a fost reziliat. 

Cel de-al doilea lot de lucrări viza modernizarea infrastructurii privind siguranța circulatiei pe DN 1, în sate lineare si puncte negre" pe tronsoanele Saftica km 23+940 - km 25+235, Tâncabești km 27+560 - km 30+240, Ciolpani km 32+550 - km 37+120, Potigrafu km 39+800 - km 42+020, pe o lungime de 10,7 km. Contractul a fost câștigat de Strabag, dar potrivit site-ului CNAIR, momentan nu s-a dat ordin de începere a lucrărilor. Valoarea contractului este de 11.990.919,54 lei, fără TVA, din care: - FEDR (85%) - Guvernul Romaniei (15%) - Solicitare finantare POIM 2014-2020(POIM 75%; GVR 25%.

Lotul 3 de lucrări viza modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației pe DN 1, în sate lineare și puncte negre" km 78+985-80+890, Bănești km 87+900-89+880, km 91+200-92+700, Cornu km 94+400-95+640, Nistorești km 101+180-103+710, Predeal km 138+750-144+000 și Timișu de Sus km 147+447-149+780. Contractul a fost câștigat de Asocierea Sevicon Obras e Infraestructuras, SL - Arcion S.A.Construcciones - Cantera del Vertice S.A și are o valoare de 15.236.607,50 lei fără TVA, dar, momentan, potrivit aceluiași site al CNAIR nu a fost dat ordinul de începere al lucrărilor. 

Singurul anunț făcut de CNAIR la jumătatea lunii iunie a fost că „au început lucrările de montare a separatorului de sens (parapete tip New Jersey) pe Centura de Nord a Bucureștiului între noile sensuri giratorii, construite în această primăvară pe sectorul Tunari-Mogoșoaia. Intersecția din zona Pasajului Otopeni, a fost reconfigurată în luna aprilie a acestui an, prin construirea celor două noi sensuri giratorii pe Centura de Nord a Capitalei, la km 69+031 și la km 1+277, a mai precizat CNAIR. „După definitivarea lucrărilor nu va mai fi posibilă efectuarea virajului la stânga pe nici o relație, ceea ce va elimina principala cauză de îngreunare a traficului rutier în zonă. Pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, între aceste două noi sensuri giratorii, CNAIR SA montează parapete tip New Jersey, care au rolul de a nu permite intrarea pe contrasens a autovehiculelor scăpate de sub control. Inclusiv măsurile luate în zona pasajului Otopeni au ca scop scăderea riscului pierderii de vieți omenești în accidente rutiere, fluidizarea circulației și scăderea timpului petrecut în trafic. Lucrările în această zonă se vor executa etapizat și urmează să se termine până la sfârșitul anului. CNAIR SA va continua să monteze parapete tip New Jersey și pe alte sectoare de drumuri naţionale cu 4 benzi de circulaţie, în limita bugetului alocat”, a fost anunțul CNAIR.

 

 

Auto-moto
  • Sâmbătă, 21 Octombrie 2017
  • De Mihai Popescu

Trafic infernal pe centura de est a Ploieștiului

Lucrările de asfaltare, care se desfășoară în această dimineață pe centura de est a Ploieștiului, au transformat traficul într-unul de coșmar între caricatura de giratoriu de la Bucov și Blejoi. Se...