Sesizarea cititorului: Test de răbdare, pentru ancheta epidemiologică. Explicația DSP Prahova

O femeie din Prahova a semnalat, marți, faptul că din 13 noiembrie, dată la care s-a izolat la domiciliu, după ce soacra sa, internată la spital, a fost confirmată pozitiv, a încercat să obțină decizia de carantină. Totul fără succes, pe motiv că nu a fost efectuată ancheta epidemiologică. Lucrurile s-au rezolvat în cursul acestei zile, după ce Observatorulph.ro a transmis sesizarea la DSP Prahova. Reprezentanții instituției au o explicație pentru situația înregistrată: „Numărul furnizat la data recoltării a fost tot timpul închis”.

Totul a început, potrivit cititoarei Observatorulph.ro, în data de 12 noiembrie, când a fost nevoie să solicite ambulanța pentru soacra sa, care prezenta mai multe probleme de sănătate.

Pacienta a fost transportată la Spitalul Județean de Urgență Ploiești, unde a rămas internată.

Ulterior, pe 13 noiembrie, femeia a aflat că soacra sa, în urma testului Sars-CoV-2, a fost confirmată pozitiv, motiv pentru care s-a izolat la domiciliu, bineînțeles urmând procedura stabilită legal: comunicarea situației către DSP și anunțarea medicului de familie.

„Am sunat imediat la DSP, fiind contacți direcți, la medicul de familie și ne-am izolat la domiciliu (eu și soțul meu). De atunci așteptăm să se efectueze ancheta epidemiologică și să ne comunice decizia de carantină. Practic, prin ancheta epidemiologică soacra mea trebuie să confirme că suntem, contacți direcți. Am avut răbdare, am dat, zilnic, numeroase” ne-a semnalat cititoarea Observatororulph.ro, care a precizat că, în tot acest timp care a trecut de la momentul izolării a făcut tot posibilul să urgenteze procedura pentru obținerea deciziei de carantină.

„În data de 26 noiembrie trebuie să mă întorc la serviciu. Trebuie să justific într-un fel această perioadă în care am stat în izolare. Nu știu cui să mă mai adresez. Medicul de familie îmi spune să sun la DSP. DSP-ul îmi spune să aștept ancheta, spitalul îmi spune că nu s-a efectuat nici o anchetă și nu a sunat nimeni de la DSP. Ce să fac mai mult de atât?”, ne-a scris cititoarea Observatorulph.ro, care a precizat că, într-adevăr, în primele două zile de la internare, soacra sa, cea care ar fi trebuit să fie întrebată despre contacții direcți, nu a avut telefonul la ea la spital.

„În urma discuțiilor cu persoanele care răspund la telefonul destinat pentru informarea populației, i-am dus soacrei mele, la spital, la două zile după internare, un telefon, apoi am sunat la DSP și am comunicat numărul la care aceasta poate fi contactată pentru efectuarea anchetei epidemiologice”, ne-a relatat cititoarea Observatorulph.ro.

Explicația DSP Prahova

Reprezentanții DSP Prahova susțin că, în acest caz, nu a fost efectuată ancheta epidemiologică pe motiv că „numărul furnizat la data recoltării a fost tot timpul închis”.

Potrivit DSP Prahova, în cursul zilei de astăzi, după transmiterea de către Observatorulph.ro a numărului de telefon, „s-a luat legătura cu contactul și au fost întocmite deciziile de carantină pentru contacți”.

Persoana care a sesizat aspectul la redacție a confirmat faptul că a primit în cursul acestei zile decizia de carantină.

Ai un pont? Contactează-ne pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău