Sătui de aglomerația cu care au de-a face la fiecare sfârșit de săptămână, de pierderile din turism pe care le înregistrează din cauza traficului infernal și cu toate probleme create de lipsa unei infrastructuri normale pentru momentul prezent, primarii din stațiunile de pe Valea Prahovei vin în întâmpinarea autorităților centrale cu propria variantă de lucru, menită să ușureze accesul în zonă.
Realizarea centurilor ocolitoare pe raza orașelor Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga, până la intrarea în Predeal este văzută de edilii localităților amintite ca o soluție viabilă, imediată, care nu necesită durata și cheltuielile aferente unei autostrăzi.
În acest sens, primarii de pe Valea Prahovei au agreat constituirea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară pentru realizarea unor centuri ocolitoare, coordonarea și leadership-ul asociației urmând a fi asigurate de Unitatea Administrativ Teritorială (UAT) Sinaia.
La Comarnic, centura ar avea următorul traseu: din intersecția DN1 cu strada 30 Decembrie, se traversează podul și se intră în cartierul Ghioșești (zona Sima) pe pod. Se urmează traseul pe malul stâng al râului Prahova până la podul de la Piața Centrală, unde șoferii vor trece pe malul drept al râului Prahova și se urmează traseul de urcare al străzii Ghioșești prin spatele fostei fabrici de ciment Comarnic până la următorul pod existent peste râul Prahova. Se urmărește cursul râului Prahova pe malul stâng pe traseul străzii Ghioșești, ulterior strada Podul lui Neag, până la drumul tehnologic care ajunge în Sinaia, în dreptul stației CFR – Valea Largă.
Sinaia
Traseul continuă pe strada Valea Largă până la intrarea în DN1 (Calea București), unde este propun un sens giratoriu modern pentru evitarea blocajelor rutiere. De aici, traseul se continuă cu lărgirea DN1 la 4 benzi pe o lungime de aproximativ 1,3 km, până la intersecția cu Calea Moroieni (DN71).
La intersecția DN1 cu strada Platoul Izvor se propune un sens giratoriu . La fel și la intersecția DN1 cu Calea Moroieni.
Traseul continuă cu 4 benzi până la intersecția DN1 cu Bulevardul Republicii din Sinaia, unde este propusă realizarea unei pasarele auto pentru accesul spre centrul orașului. Restul traseului prin Sinaia rămâne neschimbat până la ieșirea spre Bușteni (zona Gura Pădurii), unde se propune modernizarea intersecției DN cu Bulevardul Ferdinand printr-un sens giratoriu.
La intrarea în Bușteni, traseul se continuă ci lărgirea DN1 la 4 benzi pe o lungime de aproximativ 1,5 km (presupune exproprierea unei păduri și a unei benzinării Petrom) până la podul de la Borsec unde se intră pe strada Piatra Arsă și se merge paralel cu râul Prahova până în zona păstrăvăriei. Se intră pe strada Crinei până pe strada Splaiul Zamorei care se traversează și se continuă traseul pe malul drept al râului Prahova.
Traseul se continuă până la traversarea podului de pe strada Pescăriei până la drumul tehnologic din interiorul fostei fabrici de hârtie Bușteni. Strada va trebui modernizată până la intersecția cu Sirenei care trebuie lărgită prin expropriere. Ulterior, șoferii vor continuă pe Griviței până la drumul ce deservește Spitalul de ortopedie și traumatologie Azuga. De aici se face accesul în vechiul DN1 printr-un sens giratoriu.
În Azuga, de la sensul giratoriu se propune lărgirea DN1 pe 4 benzi până la prima curbă la dreapta unde s-ar impune o pasarelă auto peste CFR, ce coboră în strada Amurgului. Se urmează această stradă până la strada Prahovei unde există pod de supratraversare a râului Prahovaintrând pe malul drept al acestei ape.
De aici se intră pe drumul forestier Valea Grecului pe unde se poate ajunge până în Predeal la intersecția de la postul de control al circulației pentru accesul în zona Valea Râșnoavei (DN1)
Finanțarea acestui proiect se poate realiza prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 deoarece nu au fost contractate toate sumele alocale.
Proiectul a fost trimis către Guvern. Primarii localităților amintite au precizat în preambulul acestei schițe a centurilor ocolitoare că de ani buni încearcă să găsească un partener de discuție, care să înțeleagă gravitatea problemei și să susțină rezolvarea promptă a ei.
Sursa foto schiță-proiect: Primăria Sinaia