fbpx

UNTRR  solicită  o  reexaminare  a  cuantumului amenzilor şi a sancţiunilor complementare  propuse  prin  proiectul  de  Ordonanţă  de  Urgenţă  pentru modificarea  şi  completarea  OUG  195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.


Pentru  o soluţionare rapidă, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din  România  -  UNTRR, propune o dezbatere publică în acest sens, luând în considerare  impactul  aplicării sancţiunilor propuse asupra conducătorilor auto,  şi  solicită  elaborarea  unui proiect de responsabilizare a tuturor participanţilor  la  trafic  (atât educarea comportamentului conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliştilor cât şi sporirea gradului de implicare a autorităţilor). De asemenea, se doreşte punerea în discuţie a procesului de îmbunătăţire  a  factorilor  ce  influenţează siguranţa rutieră (paşii care trebuie  parcurşi  pentru  o  infrastructură mai sigură, pentru străzi fără trafic   agresiv   şi  pentru  creșterea  siguranţei  mediului  lateral  al drumurilor).
Dorim  să aducem în atenţie şi să subliniem faptul că şoferii profesionişti sau  amatori  nu  pot  fi  consideraţi  responsabili unici pentru siguranţa rutieră  din  România.  Astfel  că,  solicităm amendarea proiectului de act normativ  în  scopul introducerii în context a îndatoririlor şi răspunderii pietonilor  (în  caz  de  nerespectare  a  regulilor  de  circulaţie sau de
semnalizare  necorespunzătoare)  precum şi a autorităţilor şi instituţiilor publice  care au în administrare sau concesiune drumuri publice, poduri sau pasaje  pietonale  sau la nivel cu cale ferată (în caz de nefuncţionare sau funcţionare defectuoasă).
Considerăm  că  sancţiunile  propuse prin proiectul de Ordonanţă de Urgenţă sunt  abuzive,  întrucât  se  propun  amenzi de până la 16.000 lei, ceea ce însumează  valoarea  a 20 de salarii,  în condiţiile în care salariul minim garantat  în  plată  este  de  800 lei. Având în vedere acest aspect, UNTRR solicită ca sancţiunile să fie progresive şi proporţionale.
Proiectul  de  act  normativ  are un impact deosebit de grav pentru şoferii profesionişti,  având în vedere că sancţiunea complementară de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la muncă) se poate dispune de la 30 de zile –  dacă  nu se face dovada achitării amenzii contravenţionale, între 120 și 180  de  zile  pentru  depășirea  vitezei  și  până  la  5 ani ca sancțiune administrativă (în caz de accident din care rezultă vătămarea corporală sau decesul  unei  persoane,  când instanța de judecată sau procurorul a dispus neînceperea  urmăririi  penale, scoaterea de sub urmărire penale, încetarea urmăririi  penale,  achitarea  ori  încetarea procesului penal cu aplicarea unei sancțiuni administrative).
Menţionăm  că,  UNTRR  a  solicitat  autorităţilor  crearea  unui sistem de monitorizare  a încasării amenzilor aplicate străinilor, pentru a se înceta discriminarea  românilor  la ei acasă și considerăm că acest aspect trebuie soluționat prin modificările ce pot fi aduse la Oug 195/2002.
Având  în  vedere  cele de mai sus şi ţinând cont de importanţa acestui act normativ  pentru  evoluţia  ulterioară a domeniului pe care îl reprezentăm, UNTRR  solicită  Guvernului  să  demareze  proiecte  de educaţie rutieră şi campanii  de  conştientizare  socială,  care  să aibă ca obiectiv principal instruirea participanţilor la trafic în scopul sporirii siguranţei rutiere.
Adăugăm  solicitărilor  noastre  creşterea numărului de controale în trafic precum  şi  creşterea profesionalismului organismelor implicate în formarea profesională  cu  menţiunea că rolul autorităţilor trebuie să fie preventiv şi nu reactiv.
 

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

Comentează cu profilul tău de Facebook


970.jpg