Pacienții nu mai pot fi consultați, operați sau primi rețete din cauza unor probleme informatice ale Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Motivul? De peste o săptămână, calitatea de asigurat nu poate fi verificată oficial, platforma informatică a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate fiind blocată.
Situația era previzibilă, atât timp cât contractul de mentenanță a sistemului informatic ar fi expirat din 1 aprilie.
Problemele tehnice au bulversat întregul sistem sanitar prahovean de la medici de familie, spitale, farmacii până la pacienți.
Astfel, aceștia nu mai pot fi consultați sau primi medicamente pentru că medicii de familie, farmaciile sau spitalele nu au nicio garanție că-și vor recupera banii de la Casa de Asigurări de Sănătate atât timp cât nu pot face raportările!
Abia aseară, pe site-ul Casei de Asigurări a apărut un comunicat privind ”măsuri pentru remedierea fluctuaţiilor apărute în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS)”, însă până la ora publicării acestei știri sistemul este în continuare ”picat”.