copil.jpg

Copii bătuți, abuzați fizic și psihic, tocmai de către cei care au menirea să îi educe. Astfel de cazuri au apărut în presa din toată țara și nu par să fi fost de vreun folos celor care ar fi trebuit să învețe ceva din aceste întâmplări. Sub o formă sau alta scenele se repetă în grădinițele sau școlile din România. 

Ultimul episod șocant s-a petrecut în judeţul Gorj, unde o educatoare este cercetată de o comisie din cadrul unităţii de învăţământ, după ce la sfârşitul săptămânii trecute a scris cu pixul pe fruntea unui copil în vârstă de patru ani.

Reprezentaţii Inspectoratului Şcolar Judeţean spun că femeia are o vechime în muncă de 17 ani, nu a mai fost implicată în asemenea incidente, iar pentru această faptă riscă diminuarea salariului pe o perioadă determinată.

Publicitate - continuă să navighezi
Continuă să citești

“La Liceul Bustuchin s-a institut o comisie de cercetare disciplinară care va analiza incidentul şi va dispune o sancţiune corespunzătoare pentru doamna educatoare. Doamna educatoare are o vechime de 17 ani, gradul didactic unu, până acum calificatul foarte bine şi nu a mai avut incidente de acest gen. Spune că regretă incidentul. A fost o manifestare fără rost, care lezează un copil şi îl umileşte. Copilul este în vârstă de patru ani”, a afirmat purtătorul de cuvânt al ISJ Gorj, citat de news.ro.

Dincolo de relatarea pe scurt a acestei scene, se ridică întrebări la care autoritățile nu sunt capabile să ofere răspunsuri și soluții.

Gestul educatoarei ”care regretă fapta” are rădăcini nu în scăpări comportamentale lipsite de importanță, ci în grave probleme de natură psihică. Niciun individ în deplinătarea facultăților mintale nu are cum să recurgă la o asemnea ”metodă de educare”.

Faptul că regretă nu denotă neapărat conștientizarea și asumarea consecințelor traumei psihice pe care o poate genera, ci doar o ieșire conjuncturală din situația în care se află. În acest caz, nu aplicarea unei sancțiuni de tipul ”penalizare salarială” este măsura corectă, ci efectuarea unui control de specialitate, care poate depista o gravă afecțiune psihică. Consecința unui astfel de consult poate fi eliminarea din sistemul de educație a unor astfel de indivizi nocivi.

De fiecare dată, când sunt semnalate astfel de cazuri, indiferent de locul în care s-au petrecut, le reamintim părinților cât de importantă este atenția pe care sunt obligați să le-o acorde celor mici, urmărind îndeaproape evoluția din mediul unde aceștia se află pentru o bună perioadă a zilei. Nu de puține ori astfel de cazuri au fost depistate chiar de părinții vigilenți, iar demersurile făcute de aceștia au prevenit situații care puteau avea consecințe deosebit de grave.

În privința modului în care sistemul de educație reacționează, mai mult încercând să minimizeze importanța unor episoade de acest gen, abordarea ar trebui radical schimbată. În primul rând, dată fiind menirea dascălilor, aceștia ar trebui verificați periodic cu toată responsabilitatea. În al doilea rând, din respect pentru toți educatorii normali din această țară, pentru a nu le fi afectate credibilitatea și imaginea, sistemul nu ar trebui să fie atât de permisiv pe cât se dovedește a fi la momentul actual.

copil.jpg