flaminia DMHI Mangalia

Au trecut trei ani de la scandalul provocat de decontaminarea navei Flaminia, timp în care nu au rămas prea multe "urme" ale acestei afaceri toxice pentru mediu.

 

În 2013, MSC Flaminia, nava portcontainer care transporta deșeuri toxice sub pavilion german, distrusă parţial în urma unui incendiu, a ajuns în România. Inițial, autoritățile au aprobat decontaminarea navei, motiv pentru care a izbucnit un scandal monstru. Nici acum nu se știe foarte clar dacă deșeurile de pe Flaminia au fost neutralizate pe teritoriul României, însă în răspunsurile transmise de Ministerul Mediului celor doi parlamentari prahoveni interesați de subiect  la vremea respectivă apare și numele unei firme din Ploiești.

Este vorba de Glar Construct, care, în asociere cu firma Setcar din Brăila, era indicată de Ministerul Mediului ca implicată în descărcarea, încărcarea și tratarea reziduurilor de pe Flaminia. 

 

Numele firmei apare în răspunsul Ministerului Mediului transmis la interpelările a doi parlamentari de Prahova: senatorul Dan Ioniță, respectiv deputatul Dragoș Gunia.

Contactat de observatorulph.ro, deputatul a declarat că nu știe cum au evoluat lucrurile în dosarul Flaminia după răspunsul primit de la ministrul Mediului de atunci, Rovana Plumb.

Răspunsul primit de senatorul Dan Ioniță

ionita

Răspunsul primit de deputatul Gunia

gunia

Potrivit jurnaliștilor de la Rise Project, din 2005 până în 2011, Glar Construct a fost controlată de milionarul Sebastian Ghiță, actual deputat independent, după această dată fiind administrată de Gabriel Anghel, fost asociat cu Ghiță.

Interesant este că până în 2013 inclusiv, anul scandalului Flaminia, Glar Construct a avut o cifră de afaceri importantă, de aproape 17 milioane de lei și un profit de 2,7 milioane de lei realizat cu 61 de angajați. 

Anul trecut, firma abia a mai făcut afaceri de 723.000 de lei, cu 2 angajați și a înregistrat datorii de 1.348.203 lei.