În ultimii ani, aspectul spațiilor comune dintr-un bloc a devenit foarte important pentru proprietarii de apartamente. Acest lucru presupune o administrare eficientă a imobilului la costuri suportabile. Din această nevoie au apărut pe piață firme de administrare a imobilelor, care oferă servicii la un raport preț/calitate corect.
Dacă administratorul persoană fizică poate fi depășit de problemele asociației de proprietari, acesta fiind disponibil în baza unui program de lucru cu publicul care nu este tocmai identic cu cel în care locatarii sunt acasă, o firmă specializată poate fi contactată în regim non-stop.
Pentru contractarea unor astfel de servicii, este nevoie de încheierea unui contract comercial și de următoarele documente: CIF-ul asociatiei, numele proprietarilor si datele de contact ale acestora, registrul de casă, de încasări, plăți, fonduri, precum și de ultima lista de plată și de facturile furnizorilor.
În funcție de pachetul de servicii achiziționat, o firmă specializată în administrarea imobilelor se poate ocupa atât de evidența financiară a asociației, cât și de partea tehnică.
Vorbim aici de la servicii precum plata facturilor către furnizorii de utilități și prestatorii de servicii, întocmirea Registrului de casă, depunerea declarațiilor fiscale pentru angajați și colaboratori, achitarea taxelor și impozitelor către bugetul de stat pentru părțile comune ale asociației de proprietari, respectiv de verificarea stării subsolului, căilor de acces în imobil, palierelor și ghenelor și menținerea curățeniei,verificarea funcționării liftului, instalațiiulor interioare (apă, canalizare, gaze, electricitate), dă curs executării lucrărilor de reparații numai după ce primește acordul scris din partea organelor de conducere ale asociației ș.a.
În plus, unele firme dețin propriul serviciu de call center, care este gratuit și funcțional non-stop, la care sunt preluate sesizările locatarilor.
În ceea ce privește plata întreținerii, aceasta poate fi efectuată și online, fără să mai fie necesară deplasarea proprietarilor la biroul administratorului, așa cum se întâmplă în cazul persoanelor fizice.
Această rubrică este susținută de SERAPIS – ROMANIA – Complete Facility and Property Management.