În Ploiești, la Mega Image de pe Bobâlna duminică seară borșul Olympia se vindea cu 8,49 lei sticla. La Mega de pe Lupeni, luni dimineață, aceeași sticlă de borș se vindea cu 3,59 lei.
Creșterea fulminantă a prețurilor ne bulversează în fiecare zi. Ne-am obișnuit deja cu creșteri, dar când în toamnă luai o sticlă de borș cu 2,85 lei, iar pe data de 18 decembrie te trezești cu 8,49 de lei aceeași sticlă, parcă e prea de tot.

Ca să detaliez… Duminică seară mă opresc la Mega de pe Bobâlna pentru câteva cumpărături de ultim moment, printre care intenționam să iau și o sticlă de borș, de preferat Olympia. Am rămas însă doar cu intenția pentru că, văzând prețul de 8,49 lei pe sticlă, m-am răzgândit brusc. Mai mult, borșul Dănilă era de-a dreptul la preț de ulei, 11,99 lei/sticlă.

Dacă și borșul a ajuns aproape de 10 lei litrul, cred că vom scoate din obicei ciorbele și ne vom axa pe supe, a fost concluzia duminică seară.
Luni dimineață însă situația a devenit cel puțin ciudată: la Mega Image de pe Lupeni aceeași sticlă de borș Olympia era 3,59 lei. Nu ieftin, dar rezonabil…

Și atunci nu pot să nu mă întreb: care este politica prețurilor la magazinele Mega? Fiecare magazin își face prețul cum dorește? De ce produsele au prețuri atât de diferite? Pot înțelege o diferență de 50 de bani, dar de 5 lei, nu, chiar nu pot.
Iar dacă borșul a ajuns la preț de ulei, oare creșterea asta de preț chiar se justifică?
Este adevărat, toată lumea profită de scumpiri, toți cresc prețurile prevalându-se de scumpirile la energie și carburant din ultima vreme, dar chiar așa?
În luna iulie, luam borșul cu 2,5 lei. Acum o lună cu 3,5 lei. La 8,5 lei însă… mă las clar de ciorbe. Vor ajunge cu siguranță produse de lux. 😉