Un cititor al ziarului nostru ne-a sesizat pe adresa redacției o problema pe care, cu siguranță, mulți români o întâmpină când vine vorba de transmiterea index-ului de energie electrică. Ce trebuie să faci când, din cauza contorului deteriorat, nu poți transmite informații corecte furnizorului de energie electrică?
„Aș vrea, dacă se poate, să obținem un punct de vedere din partea celor de la Electrica legat de contoarele de generație nouă montate la utilizatorii casnici.
Mai exact, mamei mele i-a fost montat un contor de acest gen însă carcasa contorului a rămas tot cea veche, montată cu mulți ani în urmă.
Întrebați fiind, angajatii Electrica au spus că ei se ocupă doar cu schimbarea contorului și că nu au nicio treabă cu carcasa existentă. Această carcasă fiind mătuită, cu greu se pot vizualiza cifrele/index etc.
Fiind femeie în vârstă, cu siguranță, se poate da greș la citirea indexului și acest lucru poate duce la facturi astronomice așa cum am văzut deja în alte cazuri.
Întrebarea mea este, dacă se poate obține din partea furnizorului un punct de vedere legat de schimbarea acestor carcase.” este mesajul primit zilele trecute pe adresa redacției.
Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții Electrica au transmis:
„Activitatea de înlocuire a contoarelor existente, cu contoare noi, performante, pentru abonații casnici, face parte din politica Distribuție Energie Electrică Romania (DEER) de modernizare a instalațiilor de distribuție.
Blocul de măsura și protecție (BMP) în care este montat contorul, din cauza expunerii îndelungate la factorii externi, poate suporta mătuiri ale capacului, iar în unele cazuri se poate ajunge chiar la imposibilitatea citirii contorului, fără desigilarea BMP.
Pentru a elimina aceasta deficiență, DEER aplică mai multe soluții tehnice, în funcție de fondurile disponibile, după cum urmează:
- înlocuirea BMP;
- înlocuirea capacului existent;
- practicarea în capacul existent a unei fante de vizionare index, care este securizată prin obturarea profesională cu un capac transparent.
Pentru rezolvarea punctuală a situațiilor de acest gen, abonații ar trebui să contacteze operatorul de distribuție pe adresa oficială a societății: office@distributie-energie.ro sau sesizari.prahova@distributie-energie.ro ”