- Publicitate -

Cum se transformă o călătorie cu trenul pe ruta Ploiești-București într-un test al nervilor: ba cade un copac, ba se strică locomotiva, ba e prea cald…

Data:

Distribuie articolul:

Ce bine că toți gândesc la nivel macro când la nivel micro stăm atât de „bine”! Pe când o modernizare adevărată a căii ferate cu tot cu garnituri pe ruta București-Ploiești?

- Publicitate -

Parcă nu e săptămână în care trenurile să nu întâmpine probleme, întârzieri. Vorbim la nivel local, în special de ruta București-Ploiești. Ba cade un copac peste liniile de înaltă tensiune, ba se strică locomotiva, ba, vara, se dilată șinele și se circulă cu viteză redusă, ba, iarna, ninge și se depune zăpadă și atunci trenurile circulă cu viteză redusă… în cazul în care circulă…

Îmi aduc aminte acum ani de zile, prin 2010-2011 parcă, ministrul Transporturilor din Japonia și-a dat demisia pentru că într-un an trenurile au avut întârzieri cumulate de… 3 minute! Atenție, 3 minute într-un an, nu într-o zi!!!

În același an la noi în țară statistica CFR a arătat că întârzierile cumulate ale trenurilor de la noi au totalizat… 5 ani!!! Și pentru asta nu și-a dat nimeni demisia…

- Publicitate -

Mă uitam la celebrul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR) de care tot vorbesc guvernanții noștri de câteva luni încoace. Păi, prin acest plan, se are în vedere, printre altele, modernizarea a 140 de kilometri de cale ferată la nivel național. Am mai citit o dată: da, erau 140 km. Am căutat altă sursă, tot 140 kilometri scria.

La momentul actual rețeaua de cale ferată din România totalizează aproximativ 11.000 de kilometri. Ce înseamnă 140 de kilometri față de totalul de 11.000? Ce înseamnă 140 de kilometri la nivel macro? Nimic! E ca și cum ai astupa o groapă de 1 metru pe drumul Ploiești – Brașov. Poate nici atât… Deci iată că și marele PNRR este atât de micro când ar trebui să fie atât de macro!

Să ne întoarcem deci la „micro”-urile noastre.

- Publicitate -

În 2017 au început lucrările de reabilitare a podului feroviar de la km 57+560, linia CF Brazi – Ploiești Sud. Ceea ce ar fi trebuit să perturbe circulația un an de zile, până în 2018, s-a prelungit, bineînțeles cu încă un an. Ce întârzieri au fost în acea perioadă, nu cred că mai este nevoie să amintesc. Navetiștii știu! Un drum București-Ploiești ajungea și la o oră și jumătate dacă nu intervenea altceva.

Apoi a venit pandemia și majoritatea navetiștilor au găsit alte căi de a ajunge în București, sau, pur și simplu, au rămas să lucreze de acasă.

Odată cu reîntoarcerea treptată la normalitate, s-au reluat și drumurile cu trenul, zilnic Ploiești-București, București-Ploiești. Și cei 60 de kilometri se pot face într-un timp rezonabil: 35-40 de minute. Cel puțin la nivel teoretic…

- Publicitate -

În practică lucrurile stau puțin altfel.

Săptămâna trecută vântul a doborât un copac peste liniile de cale ferată așa că, timp de mai bine de o oră, circulația pe ruta București-Ploiești a fost întreruptă. Săptămâna aceasta s-a defectat o locomotivă pe aceeași rută. Oare săptămâna viitoare ce se va mai întâmpla?

Cu mașina nu te poți baza că ajungi la timp la serviciu, depinzi de trafic, de vreme, de idioții de pe șosea. Cu trenul ar trebui să fie altfel, dar, din păcate, nu este. Ba chiar e mai rău. Dacă pe șosea se întâmplă ceva și se blochează traficul, mai găsești o rută ocolitoare cu puțin noroc. Dacă „te lasă trenu-n câmp”, la propriu, pe motiv că s-a stricat locomotiva sau a căzut copacul, ce faci?

- Publicitate -

Cât va mai dura oare până când ne vom putea baza pe transportul public?

Guvernanții își asumă prin PNRR reducerea poluării. Poate ar fi bine să înceapă să se gândească la faptul că, mulți oameni, dacă ar avea un sistem de transport public bine pus la punct, ar mai renunța la mașinile personale.

La nivel „micro” însă, atâta timp cât o distanță de 60 de kilometri între Ploiești și București nu știi dacă o parcurgi în 35 de minute sau în 95 de minute, sau, iarna, în 155 de minute, cum vrei să convingi oamenii să renunțe la mașinile personale?

- Publicitate -

Vă dați seama, dacă am funcționa și noi ca japonezii, la ce întârzieri au trenurile noastre, câți miniștri ai Transporturilor ar fi trebuit să schimbăm până acum? 🙂

Distribuie articolul:

Provocarea Observatorul Prahovean

- Publicitate -

Sondaj Observatul Prahovean

Ai un pont care se poate transforma într-o știre? Trimite pe WhatsApp la 0785 075 112

Vreți să aflați cele mai noi știri din Prahova? Abonați-vă la Google News

Lasă comentariul tău. Click AICI

Comentariul tău
Numele tău

Exclusiv

Procter&Gamble participă la Bursa Angajatorilor. Dezvoltă-te profesional și personal împreună cu P&G în fabricile din Urlați

Lista posturilor disponibile la Procter&Gamble de la târgul de joburi din Ploiești

Casa verde 2024. Dacă o casă are doi proprietari, ce documente trebuie depuse?

Este nevoie ca la înscriere să fie încărcate în aplicația programului doar documentele unuia dintre proprietari sau ale ambilor?  

Cum a ratat Ploieștiul ocazia de a avea un transport public modern

De ce nu are și Ploieștiul un transport public urban modern, așa cum au reușit administrațiile din Brașov, Târgoviște sau Buzău în ultimii ani?

Sunteți de acord cu dublarea tarifului la gigacalorie propusă de Polițeanu? Sondaj

Observatorul Prahovean vă invită să participați la un nou sondaj de opinie pe tema majorării tarifului la gigacalorie în Ploiești

Clădirile vechi ale Ploieștiului. Blocul „Toboc”, construit după planurile arhitectului Toma T. Socolescu – Galerie FOTO

Finalizat în 1924, după planurile arhitectului Toma T. Socolescu, imobilul a fost ridicat de tipograful Dumitru Dumitrescu zis Toboc.

Abonează-te la newsletter

- Publicitate -

Știri noi

Andreea Bășcău, ploieșteanca ce a primit Gold Award la o competiție cu peste 30.000 de participanți

Adolescentei i-a fost înmânat Gold Award la cea mai veche competiție internațională de scriere, „The Queen's Commonwealth Essay Competition”

Bărbatul care a murit în accidentul de la Filipeștii de Târg avea permisul de conducere anulat

Bărbatul care a decedat conducea cu permisul anulat și numerele provizorii expirate

Clinica Dentapop Consult, din Ploiești, asigură tratamente personalizate pentru fiecare pacient

Medicul stomatolog Diana Pop folosește aparatură de ultimă generație, care asigură tratamente personalizate pentru fiecare pacient

Cum s-a produs accidentul mortal de la Filipeștii de Târg

Un accident rutier mortal s-a produs, în această după-amiază,...

Coca-Cola HBC România participă la Bursa Angajatorilor. Deschide oportunități noi pentru cariera ta!

Coca Cola face angajări în Ploiești. Lista posturilor disponibile
- Publicitate -
- Publicitate -

Informații utile

Medicul Alin Scarlat: Relația dintre credință și longevitate

Observatorul Prahovean publică o serie de articole, extrase din...
- Publicitate -

Emisiuni
Observatorul Prahovean

Povestea evenimentului de la Ploiești care a adunat tineri din peste 40 de țări [VIDEO]

Ploiești: Inima culturală a tineretului la Modelul UNESCO România și la Bootcamp-ul Internațional „F(u)tu(re) Proof”, evenimente organizate de MasterPeace România
- Publicitate -

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Andreea Bășcău, ploieșteanca ce a primit Gold Award la o competiție cu peste 30.000 de participanți

Adolescentei i-a fost înmânat Gold Award la cea mai veche competiție internațională de scriere, „The Queen's Commonwealth Essay Competition”

Bărbatul care a murit în accidentul de la Filipeștii de Târg avea permisul de conducere anulat

Bărbatul care a decedat conducea cu permisul anulat și numerele provizorii expirate

Clinica Dentapop Consult, din Ploiești, asigură tratamente personalizate pentru fiecare pacient

Medicul stomatolog Diana Pop folosește aparatură de ultimă generație, care asigură tratamente personalizate pentru fiecare pacient

Cum s-a produs accidentul mortal de la Filipeștii de Târg

Un accident rutier mortal s-a produs, în această după-amiază,...
- Publicitate -