În cursul şedinţei de bilanţ după primul semestrul al acestui an, reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova a atras atenţia directorilor de unităţi educaţionale că numărul elevilor se diminuează de la an la an, însă numărul absenţelor nejustificate creşte.
Desfăşurată la Casa de Cultură a Sindicatelor Ploieşti, şedinţa a reunit peste 100 de directori de instituţii şcolare prahovene. Ei au aflat problemele actuale ale sistemului şi „muştruluiţi” pentru aspectele pe care nu le-au putut rezolva în unităţile pe care le conduc.De exemplu, rata absentesimului a crescut în ultimul an, din cauza absenţelor nemotivate peste 1.230 de elevi având nota scăzută la purtare, sub 7. La unele licee, este vorba despre până la 20% dintre elevii înscrişi. Pe de altă parte, nici cadrele didactice nu ţin pasul cu noutăţile din sistem şi nici nu se omoară pentru reducerea ratei absenteismului. „Este un procent foarte ridicat, înregistrat doar în perioada septembrie, octombrie, noiembrie şi decembrie 2011. Ce s-a făcut pentru reducerea absenteismului? Nu mai este ca pe vremuri, când erau trecute absenţele şi gata. Dirigintele trebuie să se intereseze din timp de ce elevul lipseşte de la şcoală, astfel încât să nu ajungă să se acumuleze sute absenţe. Acţiunea cadrelor didactice trebuie văzută din prima clipă. Iar acum, când absenteismul este legat şi de timpul nefavorabil, cadrele didactice trebuie să se intereseze de ce elevul nu ajunge la ore, poate s-a întâmplat ceva pe drum”, a declarat Gheorghe Borovină, inspector şcolar general în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova.În aceeaşi perioadă, peste 600 de elevi au ajuns să prezinte risc de abandon şcolar, dintre care 20 la nivelul învăţământului primar şi peste 350 la liceu. Cei 115.161 de elevi au acumulat, în primul semestru de şcoală, peste 943.000 de absenţe nemotivate.De la an la an, numărul copiilor înscrişi în clasa I scade cu aproximativ 400. Iar elevii care urmează acum în clasa a VIII-a sunt cu 1.000 mai puţini decât cei aflaţi acum în a IX-a. Acest lucru va însemna, pentru licee, cu 40-50 de clase în minus, de anul viitor. Însă, tot de atunci, va fi deschis învăţământul profesional. „Elevii care vor absolvi clasa a IX-a, adică ale acelor elevi care sunt în grupurile şcolare, se decid să treacă, în locul clasei a X-a din grupurile şcolare, în anul I de învăţământ profesional şi, după aceea, în locul clasei a XI-a, în anul II din învăţământul profesional. Acest învăţământ profesional va fi strict legat de agenţii economici care urmează să îi preia pe tineri într-un loc de muncă”, a mai precizat Gheorghe Borovină.Nici în cazul învăţământului particular situaţia nu este fericită. Din cele 21 de unităţi şcolare private, doar zece sunt acreditate, 11 autorizate şi trei nu au elevi deloc, deşi ele există în sistem.Potrivit statisticilor întocmite pe bazele datelor din primul semestrul al anului şcolar 2011-2012, promovabilitatea la nivelul învăţământului primar a fost de 94,46%, faţă de sub 94% în aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, promovabilitatea la nivelul învăţământului gimnazial a scăzut faţă de semestrul I al anului trecut, de la 81.96% până la 81,81%. Nici elevilor de liceu nu le place şcoala, şi la acest nivel pomovabilitatea fiind în scădere, de la peste 70% anul trecut, la 69,83% în semestrul I. La clasele a XI-a şi a XII-a, interesul este şi mai mic, procentul de trecere fiind doar 74% faţă de 78,45 % anul trecut. O reducere a gradului de promovare există şi la şcolile postliceale, de la 94% la 89%.Conform analizelor Inspectoratului Şcolar, cele mai frecvente probleme ale elevilor sunt dificultăţile în exprimare, în formularea unei opinii personale şi argumentarea unui punct de vedere, mari dificultăţi în scrierea corectă, citirea cursivă şi înţelegerea unui text dar şi dezinteresul pentru materiile şcolare şi lumea din jur. Sursa: Telegraful de Prahova
Desfăşurată la Casa de Cultură a Sindicatelor Ploieşti, şedinţa a reunit peste 100 de directori de instituţii şcolare prahovene. Ei au aflat problemele actuale ale sistemului şi „muştruluiţi” pentru aspectele pe care nu le-au putut rezolva în unităţile pe care le conduc.De exemplu, rata absentesimului a crescut în ultimul an, din cauza absenţelor nemotivate peste 1.230 de elevi având nota scăzută la purtare, sub 7. La unele licee, este vorba despre până la 20% dintre elevii înscrişi. Pe de altă parte, nici cadrele didactice nu ţin pasul cu noutăţile din sistem şi nici nu se omoară pentru reducerea ratei absenteismului. „Este un procent foarte ridicat, înregistrat doar în perioada septembrie, octombrie, noiembrie şi decembrie 2011. Ce s-a făcut pentru reducerea absenteismului? Nu mai este ca pe vremuri, când erau trecute absenţele şi gata. Dirigintele trebuie să se intereseze din timp de ce elevul lipseşte de la şcoală, astfel încât să nu ajungă să se acumuleze sute absenţe. Acţiunea cadrelor didactice trebuie văzută din prima clipă. Iar acum, când absenteismul este legat şi de timpul nefavorabil, cadrele didactice trebuie să se intereseze de ce elevul nu ajunge la ore, poate s-a întâmplat ceva pe drum”, a declarat Gheorghe Borovină, inspector şcolar general în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova.În aceeaşi perioadă, peste 600 de elevi au ajuns să prezinte risc de abandon şcolar, dintre care 20 la nivelul învăţământului primar şi peste 350 la liceu. Cei 115.161 de elevi au acumulat, în primul semestru de şcoală, peste 943.000 de absenţe nemotivate.De la an la an, numărul copiilor înscrişi în clasa I scade cu aproximativ 400. Iar elevii care urmează acum în clasa a VIII-a sunt cu 1.000 mai puţini decât cei aflaţi acum în a IX-a. Acest lucru va însemna, pentru licee, cu 40-50 de clase în minus, de anul viitor. Însă, tot de atunci, va fi deschis învăţământul profesional. „Elevii care vor absolvi clasa a IX-a, adică ale acelor elevi care sunt în grupurile şcolare, se decid să treacă, în locul clasei a X-a din grupurile şcolare, în anul I de învăţământ profesional şi, după aceea, în locul clasei a XI-a, în anul II din învăţământul profesional. Acest învăţământ profesional va fi strict legat de agenţii economici care urmează să îi preia pe tineri într-un loc de muncă”, a mai precizat Gheorghe Borovină.Nici în cazul învăţământului particular situaţia nu este fericită. Din cele 21 de unităţi şcolare private, doar zece sunt acreditate, 11 autorizate şi trei nu au elevi deloc, deşi ele există în sistem.Potrivit statisticilor întocmite pe bazele datelor din primul semestrul al anului şcolar 2011-2012, promovabilitatea la nivelul învăţământului primar a fost de 94,46%, faţă de sub 94% în aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, promovabilitatea la nivelul învăţământului gimnazial a scăzut faţă de semestrul I al anului trecut, de la 81.96% până la 81,81%. Nici elevilor de liceu nu le place şcoala, şi la acest nivel pomovabilitatea fiind în scădere, de la peste 70% anul trecut, la 69,83% în semestrul I. La clasele a XI-a şi a XII-a, interesul este şi mai mic, procentul de trecere fiind doar 74% faţă de 78,45 % anul trecut. O reducere a gradului de promovare există şi la şcolile postliceale, de la 94% la 89%.Conform analizelor Inspectoratului Şcolar, cele mai frecvente probleme ale elevilor sunt dificultăţile în exprimare, în formularea unei opinii personale şi argumentarea unui punct de vedere, mari dificultăţi în scrierea corectă, citirea cursivă şi înţelegerea unui text dar şi dezinteresul pentru materiile şcolare şi lumea din jur. Sursa: Telegraful de Prahova
Cum ți se pare subiectul?