Un ploieştean a investit bani, dar mai ales pasiune, în modificarea unei Dacii din 1979, căreia i-a dedicat şi o poezie intitulată „Prietenie pe viaţă”. Mircea Voinea a făcut pentru observatorulph.ro un inventar al elementelor de tunning aplicate daciei sale botezată „Sole”:
Motor Dacia 1557 cmc/53kw/5000 rot/min;
- Cutie de viteze Renault 21;
- Carburator dublu corp WEBER 32 DIR 62 cu galerie de admisie termostatata;
- Aprindere electronica fara ruptor mecanic > delcou cu optocuplor – inovatie inregistrata la I. A. Pitesti sub nr.2/86;
- Comanda electronica a electroventilatorului;
- Filtru de aer sport;
- Instalatie de franare cu dublu circuit cu servofrana;
- Trapa FARMONT;
- Bord CN4 tunat;
- Oglinzi electrice Logan;
- Faruri modificate cu banda leduri in interior;
- Masca CN2 tunata;
- Bare late modificate din fibra de sticla;
- Scaune (2+2) imbracate in piele, galben cu negru;
- Geamuri electrice, fata & spate;
- Panouri usi turnate, imbracate in piele sintetica, galben cu negru;
- Inchidere centralizata si alarma;
- Eleron, constructie proprie, din tabla din duraluminiu cu stop incorporat;
- Bandouri late de Logan, adaptate;
- Stopuri de Peugeot 405RS;
- Usita benzina lateral stanga cu deschidere cu comanda electrica;
- Deschidere portbagaj cu comanda electrica;
- Ridicatoare pneumatice pentru capota portbagaj;
- Portbagaj mochetat complet;
- Jante aliaj 5,5” cu anvelope FULDA 185/55 R14, 5 suruburi > au fost montate subansamble de Dacia papuc: fuzeta cu 5 gauri filetate, disc frana ventilat, planetara scurta, etrier, punte spate…
- Multiple gadget-uri…
Caroseria nu a fost vopsită niciodată
Interesant este faptul că Dacia veche de 32 de ani are vopseaua originală şi njici urmă de rugină. Secretul îl dezvăluie chiar proprietarul. „Caroseria a fost protejată de plusul bateriei care încarcă pozitiv întreg autoturismul atunci când acesta stationează, în urma întreruperii alimentării de la minusul bateriei la masă prin acţionarea unui întrerupător special”, spune Mircea Voinea.
Scrisoare de mulţumire de la Uzinele Dacia
Când au aflat de transformarea autoturismului fabricat în 1979, Uzinele Dacia i-au transmis proprietarului mulţumiri printr-o scrisoare: “…suntem încântaţi de preocupările pe care le aveţi în domeniul construcţiei de autoturisme… Sperăm că eforturile dumneavoastră viitoare vor ajuta în continuare imaginea firmei Dacia”.
„Prietenie pe viaţă”
Eu peste un sfert de veac,
Am avut un singur leac,
Am intinerit mereu,
Autoturismul meu.
Şi n-a fost deloc în van,
NOVA, SOLENZA, LOGAN,
Deschid porţile acum,
Aşternându-se la drum.
Autorul poeziei: Mircea VOINEA
Cum ți se pare subiectul?