Guvernul va trebui să stabilească anual, în primele 15 zile ale lunii ianuarie, ce zile libere suplimentare vor primi bugetarii în fiecare an, conform unui proiect de act normativ adoptat azi de Camera Deputaților. Practic, modificarea la Codul muncii face referire la „punțile” pe care le dă de obicei Guvernul pentru a face legătura între liberele legale și zilele de weekend.
Guvernul va trebui să stabilească la începutul fiecărui an ce zile libere suplimentare vor primi bugetarii în anul respectiv.
Acest lucru se va face prin hotărârea Executivului în primele 15 zile ale lunii ianuarie.
„Până la data de 15 ianuarie a fiecărui an, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul din sistemul bugetar, zilele lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care preced și/sau care succed zilelor de sărbătoare legală în care nu se lucrează, precum și zilele în care se recuperează orele de muncă neefectuate”, prevede proiectul adoptat.
Motivul pentru care parlamentarii doresc această schimbare este predictibilitatea muncii din sectorul public, care să ajute atât bugetarii, cât și firmele private care au obligații legale de îndeplinit în relația cu statul.
citește mai multe pe avocatnet.ro