fbpx

violenta-domestica-800x445.jpg

Intervenția de urgență în situațiile de violență va fi asigurată de o echipă mobilă din care vor face parte eprezentanți ai serviciilor de asistență socială, polițiști, voluntari și orice alți membri conveniți prin hotărâri de consiliu local/județean.

Aceștia vor oferi un prim ajutor în situațiile de violență, acesta putând consta uneori într-o simplă informare, alteori, în transportarea victimei la o unitate medicală sau sesizarea organelor penale. Echipele mobile vor trebui să fie organizate și aprovizionate de autoritățile locale, trebuind să aibă măcar un vehicul la dispoziție.

Potrivit avocatnet.ro, echipele mobile vor fi compuse din reprezentanți ai poliției locale, ai serviciului public de asistență medicală comunitară, alți specialiști din aparatul propriu, reprezentanți ai diferiților furnizori privați de servicii sociale, voluntari, reprezentanți ai diferitelor culte religioase reprezentative din plan local, reprezentanți ai unor asociații/fundații etc.

Ce spune legea:

"Echipa mobilă are rol de verificare a semnalărilor, de evaluare inițială și de realizare a demersurilor necesare pentru depășirea riscului imediat, constând în: transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situațiile în care victima necesită îngrijiri medicale, sesizarea organelor de cercetare penală, sesizarea organelor competente pentru emiterea unui ordin de protecție provizoriu, orientarea către Direcția generală de asistență socială și protecția copilului (...) sau, după caz, la SPAS, în vederea găzduirii în centre rezidențiale adecvate nevoilor și aplicării managementului de caz pentru victime și agresori".

Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596 - doar text, foto și video.

negativ-media.jpg
Creator de conținut online
comunicare[@]negativmedia.ro