Acuzații grave la adresa Spitalului Județean Ploiești: „Am fost sunați și anunțați că pacienta a murit, dar ruda noastră trăiește!”

0

O familie din Prahova susține că a trăit clipe de coșmar după ce a aflat, ieri noapte, că ruda lor a decedat, fiind diagnosticată cu Covid-19. Marți, a urmat o nouă veste, că ruda lor trăiește. Femeia, diagnosticată cu Covid-19, este în stare gravă, la Terapie Intensivă.

Ginerele femeii, Valentin Simion, susține că soacra sa, aflată în stare gravă, a fost transportată, ieri, de urgență, cu o ambulanță, la Spitalul Județean de Urgență Ploiești, unde a fost diagnosticată cu Covid-19. Femeia era de mai mult timp bolnavă și, în ultima vreme, a mai fost internată la spital, având o afecțiune la plămâni.

Câteva ore mai târziu după ce ambulanța a preluat pacienta de la domiciliu, bărbatul, împreună cu soția sa și cu cealaltă fetiță a pacientei, au mers la Spitalul Județean de Urgență Ploiești să se intereseze de soarta femeii.

Bineînțeles, cum accesul în unitatea medicală nu este permis, ca măsură de limitare a răspândirii Covid-19, prima persoană unde a trebuit să ceară detalii a fost paznicul de la intrarea în unitatea medicală, despre care nu are cuvinte de laudă.

Într-un final a reușit să vorbească cu o asistentă socială și să-și lase numărul de telefon, pentru orice eventualitate. Ce a urmat, spune bărbatul, „este de neimaginat și imoral”.

O noapte de doliu și multe lacrimi

„În jurul orei 23.00 am primit un telefon. Mi s-a spus că mama soției mele a fost testată pozitiv de Covid și că a suferit un stop cardio-respirator la care toate manevrele de resuscitare au fost in zadar. Am primit vestea când eram acasă, când eram alături de soție și de cealaltă fată a soacrei mele. Vestea nu a fost ușoară. Mi s-a comunicat că mâine de dimineață trebuie să sun la spital pentru mai multe detalii și să anunț și contacții dânsei să sune la medicul de familie.

Eu am fost nevoit să anunț restul familiei. Am pus mâna pe telefon și, cu durere în suflet, le-am dat vestea nefericită. Soacra mea are 7 copii. Doi dintre ei sunt minori. Un băiețel în vârstă de 10 ani și o minoră în vârstă de 16 ani. Vă închipuiți ce durere a fost în sufletele tuturor”, ne-a povestit Valentin Simion, ginerele femeii.

„Pacienta trăiește! Să lăsăm trecutul și să vorbim de prezent!”

„Dimineață am sunat înapoi la spital, pe același număr de telefon, pentru a cere detalii despre cum trebuie să procedăm într-o astfel de situație. Mi s-a spus că pacienta trăiește și că este stabilă. N-am știut ce să mai zic, după ce toată familia a plâns cu o noapte înainte… Neștiind ce să spun am fost din nou la spital”, susține Valentin Simion, care ne-a povestit că în această dimineață a mers din nou la unitatea medicală.

„Acolo am fost întâmpinat de aceeași oameni „importanți” de la pază și am reușit să vorbesc timp de 20 de secunde cu asistenta socială căreia i-am spus că azi-noapte am fost sunat și mi s-a spus că soacra mea a decedat.

Singurul lucru care mi s-a transmis a fost „haideți să lăsăm trecutul și să vorbim de prezent”, susține ginerele femeii, care spune că nu a mai apucat să afle nimic altceva despre starea de sănătate a femeii.

În stare gravă, la Terapie Intensivă

„Cum nu mi s-au oferit date despre starea de sănătate a soacrei mele și cum am plecat de la spital la fel de confuz cum m-am dus, când m-am întors acasă am sunat din nou la spital. Am sunat la fiecare secție însă nu am reușit să aflu unde este internată.

De fiecare dată am fost transferat telefonic în altă parte și, într-un final, am ajuns tot la primul operator care mi-a explicat, destul de frumos, că nu mă poate ajuta.

Am fost sunat de abia acum, în această seară, probabil după ați solicitat detalii și Dvs, și mi s-a spus că este în stare gravă, la terapie intensivă”, ne-a relatat Valentin Simion, care spune că anunțul cu privire la deces a creat o serie de situații neplăcute nu doar în rândul familie

„Vestea cu privire la deces a ajuns repede și la școala unde învață copilul soacrei mele. Pe un grup de whatsapp mai multe persoane au început să caute soluții de sprijin a familiei îndurerate. O situație destul de neplăcută pentru noi. Ce să le comunicăm? Că inițial a fost decedată, dar că acum trăiește? Este greu să explici stările prin care a trecut întreaga familie, soția mea… Ne bucurăm imens că mama soției mele trăiește, dar nu am dori ca alte persoane să treacă prin ce am trecut noi”, susține Valentin Simion, care spune că informația falsă cu privire la deces nu este singura problemă a spitalului.

„Este grav că atunci când ai o rudă bolnavă și vrei să afli detalii despre ea nu ești băgat în seamă de nimeni”, ne-a scris cititorul Observatorulph.ro.

Conducerea spitalului crede că familia nu a înțeles termenii medicali

Contactat telefonic, managerul interimar al Spitalului Județean de Urgență Ploiești, dr. Sebastian Constantin Toma, susține că personalul medical nu ar fi avut cum să comunice familiei decesul pacientei, în condițiile în care aceasta se afla la Terapie Intensivă.

„Cu siguranță, familia a fost anunțată despre faptul că ruda lor a făcut stop cardio-respirator, dar aceasta a fost resuscitată și stabilizată. Cred că s-a creat o confuzie legată de termenii medicali pe care familia nu i-a înțeles. Noi nu putem comunica decesul unui pacient, decât în baza unei proceduri”, a precizat managerul interimar al Spitalului Județean de Urgență Ploiești.

Citește și: Crește îngrijorător numărul de infectări? Ai la îndemână o soluție sigură de acces la opinii medicale avizate

*Contactează Redacția Observatorulph.ro pe WhatsApp la: 0726.221.596

Publică aici opinia ta

Comentariul tău
Numele tău