Într-o scrisoare adresată secretarului general al Guvernului, deputatul PNL de Prahova, Mircea Roșca, a solicitat explicații cu privire la motivele reale ale amânării realizării a patru sensuri giratorii pe DN1, tronsonul cuprins între Bărcănești și Sinaia.
”Stimate domnule Secretar General al Guvernului,
În ultimul timp au apărut tot mai multe informaţii în mass-media conform cărora Proiectul „Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN1 în sate lineare şi puncte negre”, care cuprinde şapte loturi de lucrări pe DN1, între care şi realizarea celor 4 sensuri giratorii în localităţile Bărcăneşti, Băneşti, Comarnic şi Sinaia, va fi din nou amânat. Anunţul a fost confirmat chiar de către reprezentanţi ai autorităţilor locale şi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, fără prea multe explicaţii, care ar fi extrem de utile pentru comunităţile de pe Valea Prahovei şi pentru întreaga populaţie.
Decizia amânării construcţiei celor 4 sensuri giratorii până anul viitor, a fost luată într-un mod netransparent şi fără o motivaţie publică bine fundamentată. Această atitudine dovedeşte lipsă de respect faţă de locuitorii Văii Prahovei şi faţă de cei care tranzitează zona pe DN1, şi denotă totodată lipsă de profesionalim a reprezentanţilor CNADNR care blochează punerea în aplicare a acestui proiect finanţat 70% prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi 30% de la bugetul de stat.
Problema fluidizării circulaţiei pe DN 1 nu este una nouă. Asigurarea siguranţei în trafic şi prevenirea accidentelor grave şi mortale au fost motivele care au condus la necesitatea elaborării unui astfel de proiect. Amânarea construirii sensurilor giratorii, înseamnă perpetuarea situaţiei existente, şi anume mai mult timp pierdut în trafic pe DN 1 şi creşterea numărului de accidente cu pierderi de vieţi omeneşti.
Consider că orice problemă care ar fi putut apărea în derularea acestui proiect trebuia gestionată responsabil de către autorităţile competente, iar soluţiile ar fi trebuit identificate din timp, astfel încât să nu se ajungă în această situaţie.
Având în vedere cele expuse mai sus, vă rog, domnule ministru, să precizaţi care sunt motivele care au condus la amânarea demarării construcţiei celor 4 sensuri giratorii, care sunt măsurile concrete pe care le veţi lua pentru începerea lucrărilor şi care va fi calendarul asumat în acest sens de către autorităţi şi de asemenea, cum va influenţa această amânare finanţarea obţinută prin Fondul European de Dezvoltare Regională? Există riscul dezangajării sumelor atrase din Fondul European de Dezvoltare Regională pentru execuţia lucrărilor, din cauza acestei amânări?
În calitate de locuitor al Văii Prahovei, dar şi de reprezentant al acestei comunităţi în Parlamentul României, apreciez ca fiind de importanţă deosebită atât la nivel local, cât şi naţional, asumarea unui angajament ferm al autorităţilor responsabile în sensul finalizării cât mai urgente a acestui proiect prin care sunt eliminate în mare parte vulnerabilităţile şi ameninţările la siguranţa cetăţeanului în trafic pe DN1.
Vă mulţumesc. Menţionez că solicit răspunsul în scris.”, a susținut Mircea Roșca în plenul Parlamentului